تشریع متعه

فلسفه تشریع متعه، که در فقه اسلامی از آن به ازدواج موقت تعبیر می‌شود، بر پایه مصالح فردی و اجتماعی عمیقی استوار گردیده است. این حکم شرعی که در مذهب جعفری به رسمیت شناخته شده، در راستای پاسخ‌گویی به نیازهای فطری و غریزی انسان، در چارچوبی مشروع و قانونمند وضع شده است. تشریع این نوع از پیوند زناشویی، راهکاری الهی برای پیشگیری از افتادن افراد در دام گناه و مفاسد اخلاقی ناشی از روابط نامشروع است و با تنظیم و هدایت این غریزه طبیعی، به سلامت و پاکدامنی جامعه کمک شایانی می‌نماید.

در بُعد اجتماعی، ازدواج موقت به عنوان یک راهکار عملی، به کاهش آسیب‌های ناشی از محرومیت‌های جنسی در شرایط دشوار و طولانی مانند سفرهای طولانی، اقامت در غربت یا شرایطی که ازدواج دائم به دلایلی مقدور نیست، می‌انجامد. این حکم حکیمانه با به رسمیت شناختن نیازهای طبیعی انسان، از انحرافات جنسی و پیامدهای ناگوار آن جلوگیری کرده و بدین وسیله، استحکام بنیان خانواده و حریم ازدواج دائم را نیز تقویت می‌نماید، چرا که راهی مشروع را در کنار ازدواج دائم پیش روی افراد قرار می‌دهد.

سرانجام، متعه در چارچوب شریعت اسلام، دارای شرایط و ضوابط مشخصی از جمله تعیین مدت و مهریه است که رعایت دقیق این شرایط، حقوق طرفین را تضمین و از هرگونه بهره‌کشی نامشروع جلوگیری می‌کند. بنابراین، این حکم را نمی‌توان صرفاً یک رخصت ساده تلقی کرد، بلکه تشریع آن بیانگر واقع‌نگری و جامعیت دین اسلام در پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع بشری در عین حفظ کرامت انسانی و حریم اخلاقیات است.

جمله سازی با تشریع متعه

طبق گفته مصطفی محقق داماد در قرآن به صراحت آیه‌ای که بر تشریع سنگسار دلالت کند، وجود ندارد و هیچ‌یک از مفسران نیز نخواسته‌اند حکم رجم را از قرآن استنتاج کنند.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
فال تاروت فال تاروت فال زندگی فال زندگی فال آرزو فال آرزو فال نوستراداموس فال نوستراداموس