عبارت سرویس شدن در زبان فارسی به معنای دریافت خدمات یا استفاده از سرویس، بیچاره شدن، داغون شدن، منهدم شدن، اذیت شدن زیاد میباشد. خدمات یا سرویسها به هر نوع فعالیت یا مزیتی اطلاق میشود که از یک طرف به طرف دیگر ارائه میگردد و به طور معمول نامحسوس است و به دنبال انتقال مالکیت چیزی نیست. یک خدمت، فعالیت یا مجموعهای از فعالیتهای نسبتاً نامحسوس است که معمولاً، اما نه همیشه، در تعاملات بین مشتری و کارکنان خدمات یا منابع فیزیکی، کالاها یا سیستمهای ارائهدهنده و توزیعکننده سرویسها انجام میشود و به عنوان راهحلی برای مشکلات مشتریان ارائه میگردد. سرویسها در مقایسه با محصولات تفاوتهایی دارند. زیتامیل و همکاران (۱۹۹۰) این تفاوتها را به شکل زیر بیان میکنند: بیشتر خدمات نامحسوس هستند. از آنجا که خدمات معمولاً به صورت عملکرد یا تجربه به مشتریان ارائه میشود، تعیین مشخصات فنی یا مهندسی برای آنها به شیوهای که در مورد کالاهای ملموس و با هدف ایجاد یکنواختی در تولید رایج است، ممکن نیست. به همین دلیل، شناسایی دقیق معیارهایی که مشتریان برای ارزیابی کیفیت خدمات در نظر میگیرند، کار آسانی نیست.