دریچۀ سیلندر
جمله سازی با دریچۀ سیلندر
موتور این خودرو چهار سیلندر بود که در وسط خودرو نصب شده بود و با توربو شارژر مجهز شده بود. این موتور، از ۱۳۹۷ سیسی ساخته شده است و از ۱۶۰ اسب بخار بهره می برد و حداکثر گشتاور نیرو در آن به ۲۱۰ نیوتن متر رسیده است.
پس از هزاران ساعت کار بالاخره بوگاتی ویرون در سپتامبر ۲۰۰۵ به تولید انبوه رسید، که از پیشرانه ۱۶ سیلندر نهایی، با حجم ۷۹۹۳ سیسی برخوردار بود. میتوانست در ۲۰ دقیقه ۶۰ لیتر بنزین مصرف کند[نیازمند منبع]
این خودرو در ابتدا با موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ تولید میتسوبیشی با قدرت ۱۰۱ اسب بخار ترمز (۷۵ کیلووات؛ ۱۰۲ اسب بخار متری) و استاندارد آلایندگی یورو ۳ عرضه میشد. بعدها این موتور با یک نمونهٔ ۱٫۵ لیتری با استاندارد یورو ۴ جایگزین شد.
بوگاتی ویرون برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش درآمد. مدل نمایشی اولیه، به مدل تولیدی امروز شباهت بسیاری داشت و دارای ۱۸ سیلندر بود، که از سه ردیف ۶ سیلندر در کنار هم، تشکیل میشد.
این لوکوموتیو که مابین سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۳ تولید میشده دارای ۱۶ سیلندر، ۲۲۵۰ اسب بخار توان خروجی، سرعت نهایی ۱۲۶ کیلومتر بر ساعت و ۱۱۵٬۰۰۰ کیلوگرم وزن بوده است.
این لوکوموتیو که مابین سالهای ۱۹۴۰ تا ۱۹۴۱ تولید میشده دارای ۱۲ سیلندر و ۲۰۰۰ اسب بخار توان خروجی بوده است.