بر اساس تفسیری از شورپو، همتای عیلامی آنو جبرو بود. با این حال، بر اساس فهرست خدای آن = آنوم، خدایی به نام یابنو (dia-ab-na)، «انلیل عیلام» بود. ویلفرد جی. لمبرت نتیجهگیری کرد که جبرو و یابنو باید دو املا از یک نام در نظر گرفته شوند. در حالی که جبرو در منابع بینالنهرینی به عنوان خدایی عیلامی توصیف شده، در هیچ متن شناختهشده عیلامی از او نامی برده نشده است.
الههای به نام نینورسالا به عنوان dam-bànda آنو توصیف میشود که احتمالاً به «همبالین» در فهرست خدایان آن = آنوم ترجمه میشود. طبق گفتههای آنتوان کاوینیو و مانفرد کربرنیک، او همچنین در فهرست خدایان بابلی باستان از ماری به ثبت رسیده است.
از نظر دورکیم، خودکشی در چهار نوع، صورت میگیرد که بر اساس درجات عدم تعادل دو نیروی اجتماعی است: یکپارچگی اجتماعی و مقررات اخلاقی. دورکیم به تأثیر بحرانهای مختلف روی مجموعههای اجتماعی اشاره کرد؛ برای مثال، جنگ، منجر به افزایش خودکشی نوعدوستانه، رونق اقتصادی یا فاجعه منجر به خودکشی آنومی میشود.
در فهرست خدای آنشار = آنوم یکی از نام های آنو همورنو است که از واژه هوری گرفته شده که به آسمان اشاره دارد. با این حال، در حالی که هوریان زمین و آسمان را میپرستیدند، آنها را به عنوان خداییان انسانانگاریشده نمیدانستند. جدا از این، آنو با نامِ خود در اساطیر هوری ظاهر میشود.
ایندَتو اینشوشینَک سوم در زمان پدرش حاکم شوش بود. وی دست کم سه سال شاه ایلام بود و ظاهراً پیروزیهای زیادی به دست آورده بود. ولی احتمالاً در پایانِ زمانِ شاهیِ او بود که گونگونوم شاه لارسا همراه با متحدش آنوم موتبل شاه دِر، در سالهای ۱۹۳۰ و ۱۹۲۸پ. م به ایلام لشکرکشی کرد و در ۱۹۲۸پ. م شوش و سیماشکی و انشان سقوط کرد. به این ترتیب احتمالاً رهبری اتحادیه ایلام به شاهان انشان منتقل شد.
در فهرست خدای آنشار = آنوم یکی از نام های آنو همورنو است که از واژه هوری گرفته شده که به آسمان اشاره دارد. با این حال، در حالی که هوریان زمین و آسمان را میپرستیدند، آنها را به عنوان خداییان انسانانگاریشده نمیدانستند. جدا از این، آنو با نامِ خود در اساطیر هوری ظاهر میشود.