اقرار به لحاظ موضوع

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] اقرار از جهات گوناگون قابل تقسیم است که یکی از آنها اقرار به لحاظ موضوع آن می باشد.
اقرار به اعتبار موضوع آن (مقر به) تقسیماتی دارد. در ذیل به تقسیمهایی که برای موضوع اقرار بیان شده اشاره می شود.
← حق الله و حق عباد
۱. ↑ البحر الزخار، ج۶، ص۶.۲. ↑ تحریر الاحکام، ج۲، ص۱۱۸، س ۳۴.۳. ↑ المنتزع المختار، ج۴، ص۱۸۴.۴. ↑ بدائع الصنایع، ج۷، ص۲۱.۵. ↑ بدائع الصنایع، ج۷، ص۲۱۲.۶. ↑ بدائع الصنایع، ج۷، ص۲۲۳.۷. ↑ سنهوری، الوسیط، ج۲، ص۴۸۶.۸. ↑ زحیلی، الفقه الاسلامی، ج۶، ص۶۱۸- ۶۱۹.۹. ↑ سمرقندی، محمد، تحفة الفقهاء، ج۳، ص۱۹۵.
محقق داماد، مصطفی، قواعد فقه، ج ۳، ص ۱۴۳، برگرفته از مقاله«اقرار به لحاظ موضوع»
...

جمله سازی با اقرار به لحاظ موضوع

گفتيم كه: مبناى سياست اموى بر دشمنى با خاندان على عليه السلام بود. ولى بنىالعباس مبنا و اساس سياست خود را در طرفدارى ازآل على و اقرار به شخصيّت و عظمت و اعتراف به فضيلت آنان قرار دادند و همين تزسياسى بود كه توانست با سرعتى عجيب، طرفداران بيشمارى براى بنى العباسفراهم كند.
گروه متقاضى رويت كه از برگزيدگان بنىاسرائيل و از مؤ منان بودند، ايمان و اقرار خود به تورات را مشروط به مشاهده حسّىخداوند كردند و ادعاى حضرت موسى عليه السلام را، كه تورات از جانب خداست، براىاعتراف و اقرار به آن كافى نمى دانستند.
امّا از معاشر اماميه با اعتراف و اقرار به اين كه در غيبت آن جناب، البته حكمت بلكهحكمتها است. پس به جهت آنكه ممنوعند از جانب ائمه خود عليهم السلام در بحث و تفتيش درفهميدن سرّ آن، بلكه بعضى از علما حرام دانسته اند آن را.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
فال عشقی فال عشقی فال تاروت فال تاروت استخاره کن استخاره کن فال شمع فال شمع