استعاذه به رحمانیت خدا

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] استعاذه به رحمانیت خدا (قرآن). از موارد استعاذه به خدا استعاذه به رحمانیت خدا است.
استعاذه مریم علیهاالسّلام به رحمانیت الهی، با مشاهده مردی (فرشته تمثل یافته) در خلوتگاه خود، نمونه ای از استعاذه به رحمانیت خدا است:فاتخذت من دونهم حجابا فارسلنآ الیها روحنا فتمثل لها بشرا سویا قالت انی اعوذ بالرحمـن منک ان کنت تقیا. و میان خود و آنان حجابی افکند (تا خلوتگاهش از هر نظر برای عبادت آماده باشد). در این هنگام، ما روح خود را بسوی او فرستادیم و او در شکل انسانی بی عیب و نقص، بر مریم ظاهر شد! او (سخت ترسید و) گفت: «من از شرّ تو، به خدای رحمان پناه می برم اگر پرهیزگاری!پناه بردن به خدا، خدایی که در سخت ترین حالات تکیه گاه انسان است و هیچ قدرتی در مقابل قدرت او عرض اندام نمی کند مشکلات را حل خواهد کرد.

جمله سازی با استعاذه به رحمانیت خدا

چون برادرم جبرئيل عليه السلام استعاذه را از قلم و قلم را از لوح محفوظ ياد گرفت وبه اين عبارت به من ياد داد.(40)
10- مادر مريم، جايگاهى خاص دارد. از بيان نذر او، اخلاص او، نام گذارى او و استعاذه او اين برداشت استفاده مى شود. (نذرت لك، سمّيتها، اعيذها بك )
على بن ابى طالب عليه السلام فرمود: رسول خدا صلى الله عليه وآله مرا به يمنفرستاد؛ پس به وصيت مرا گفت: اى على !به نام خدا استعاذه كن !چرا كه خداوندمتعال، بسم الله را بر امت من در صبحگاهان مبارك گردانيد. و مى فرمود: هر كسدر راه خدا براى خود دوستى برگزيند، خداوند در بهشت براى او خانه اىبرگزيند. (391)
1- از خطر نفوذ شيطان در بهترين افراد و مقدس ترين كار غافل نباشيد. (تلاوت قرآن از شخصى مثل پيامبر اكرم هم نياز به استعاذه دارد)
پس از بيانى كه در حقيقت استعاذه گفته شد(160) حقيقت التجا معلوم مى شود و اما((ملتجى ))، شخص گرفتار است، ((ملتجى اليه )) پروردگارجل شاءنه و ((ملتجى لاجله )) چيزى است كه منشاء پيدايش حالت التجا است ازقبيل معصيتى كه كرده و متذكر عقوبت آن مى شود يا تذكر شدتى از شدايد دنيوى يااخروى يا محروميت از خيرات دينا و آخرت كه شخص براى دفع آن شدت و عقوبت يا علاجمحروميت به پروردگار خود ملتجى مى شود.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
فال شیخ بهایی فال شیخ بهایی فال شمع فال شمع فال ماهجونگ فال ماهجونگ فال ای چینگ فال ای چینگ