نزديكترين وجهى كه به ذهن مى رسد اين است كه جمله (لها منذرون )حال باشد از (قرية ) و كلمه (ذكرى )حال باشد از ضمير جمع در (منذرون ) و يامفعول مطلق باشد براى منذرون و اگر بگويىمفعول مطلق بايد از ماده عامل خود باشد، (مانند اكلته اكلا) و كلمه (منذرون ) ربطىبه ذكرى ندارد، آن از ماده نذر و اين از ماده ذكر است ؟ در جواب مى گوييم: بله و ليكنمنذرون نيز در معناى مذكرون است، و معناى آيه روشن است.
قـرآن در پاسخ مى گويد: اين سنت ما است ما هيچ شهر و ديارى را هلاك نكرديم مگر اينكهانـذاركـنـنـدگـانـى بـراى آنـهـا بـود و پيامبرانى به اتمام حجت و موعظه و اندرز كافىبرخاستند (و ما اهلكنا من قرية الا لها منذرون ).