تفخیذ

تفخیذ به معنای قرار دادن آلت تناسلی مرد در میان ران‌ها یا نشیمنگاه انسان مذکر است. این عمل به عنوان یک عمل جنسی غیرمتعارف و غیرقانونی در نظر گرفته می‌شود و در بسیاری از فرهنگ‌ها و جوامع به شدت محکوم شده است.

دخول کمتر از ختنه‌گاه

تبصره‌ای که به این عمل مرتبط است، بیان می‌کند که دخول کمتر از ختنه‌گاه نیز در حکم تفخیذ است. این نکته به وضوح نشان می‌دهد که تفخیذ به نحوه خاصی از رابطه جنسی اشاره دارد که در آن دخول کامل صورت نمی‌گیرد، اما هنوز هم به عنوان یک عمل غیرمجاز و ناپسند در نظر گرفته می‌شود.

نگرش فقهی و اخلاقی

در متون فقهی اسلامی، این اقدام به عنوان عملی غیرقانونی و ناپسند تلقی می‌شود و فقیهان به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخته‌اند. این نگرش به دلیل احتمال آسیب به حقوق فردی و اجتماعی افراد، به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

پیامدهای اجتماعی و حقوقی

انجام تفخیذ می‌تواند پیامدهای جدی اجتماعی و حقوقی به همراه داشته باشد. افرادی که به این عمل اقدام می‌کنند، ممکن است با مجازات‌های قانونی مواجه شوند و همچنین ممکن است به لحاظ اجتماعی طرد شوند. این امر به ایجاد آگاهی درباره حقوق بشر و حفاظت از افراد جوان و آسیب‌پذیر کمک می‌کند.

لغت نامه دهخدا

تفخیذ. [ ت َ ] ( ع مص ) گروه گروه را خواندن. ( تاج المصادر بیهقی ). خواندن خویشاوند را الاقرب فالاقرب. منه الحدیث: بات َ یفخذ عشیرته؛ ای یدعوهم فخذاً فخذاً. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( ازآنندراج ) ( از اقرب الموارد ). || درگرفتن. || پراگندن.( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ) ( از اقرب الموارد ). || نسبت کردن هر فخذ را بسوی قبیله. ( منتهی الارب ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ). || در ران کردن چیزی. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ).

فرهنگ فارسی

گروه گروه را خواندن

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] استمتاع جنسی از ران دیگری، به مانند مالیدن آلت تناسلی به آن را تفخیذ گویند واز آن در باب حدود سخن رفته است.
تفخیذ مرد با مردی دیگر حرام و موجب ثبوت حد بر هر دو می‏ باشد. حدّ آن به قول مشهور صد تازیانه است. برخی قدما حدّ آن را در صورت محصن بودن، رجم و در غیر این صورت تازیانه دانسته‏ اند. تکرار تفخیذ در بار سوم یا چهارم ـ بنابر اختلاف در مسئله ـ در صورتی که پس از انجام دادن هر بار تفخیذ، حد جاری شده باشد، موجب ثبوت حد قتل است. 
تفخیذ مرد با مرد، همانند زنا و لواط با چهار بار اقرار و یا شهادت چهار مرد ثابت می‏شود. 
تفخیذ مرد با زن اجنبی
تفخیذ مرد با زن اجنبی زنا محسوب نمی‏شود؛ لیکن حرام و موجب تعزیر است. 
تفخیذ با همسر
تفخیذ با همسر و کنیز حتّی با انزال نیز جایز است. 

جملاتی از کلمه تفخیذ

لواط از جانب پیامبر اسلام و تمامی امامان شیعه نهی شده و از عواقب اخروی آن به شدت یاد شده‌است. مجازات‌های سنگینی نیز برای لواط و دیگر کنش‌های همجنس‌خواهانه در نظر گرفته شده‌است. در قوانین ایران؛ لواط، که دخول کامل مقعدی بین دو مرد تعریف می‌شود، کیفر اعدام دارد، تفخیذ و قراردادن آلت تناسلی بین دو کپل مجازات حدی ۱۰۰ ضربه تازیانه و در بار سوم یا چهارم اعدام، بوسیدن پسران از روی شهوت و خوابیدن عریان دو مرد یا دو زن در زیر پوشش مشترک، بدون وجود ضرورت، مجازات تعزیری دارد.

تفخیذ در میان همجنس‌گرایان یونان باستان بسیار رایج بود، به‌ویژه در جایی‌که شریکِ جنسیِ مفعول آمیزش جنسی مقعدی را تحقیرآمیز می‌دانست. کا.ژ. دوور در کتاب همجنس‌گرایی یونانی (۱۹۷۷) به‌طور مفصل در این باره نوشته است. کتابی که نظریات امروزین در مورد موضوع همجنس‌گرایی مردانه یونانی عمدتاً از آن برداشت شده‌اند. خوان روخاردن در کتاب تکامل رنگین‌کمان با توجه به چهره‌به‌چهره بودن طرفین در این روش آمیزش، تفخیذ را «وضعیت میسیونری همجنس‌گرایانه» می‌نامد.
در قانون مجازات اسلامی تفخیذ، نوع خفیف‌تر لواط محسوب می‌شود. بر اساس قانون مجازات اسلامی ایران مردانی که با یکدیگر مرتکب تفخیذ می‌شوند، هر یک به ۱۰۰ ضربه شلاق محکوم خواهند شد و در صورت ۳ بار تکرار و حد خوردن در بار چهارم به اعدام محکوم می‌شوند. البته در صورتی که فاعل غیر مسلمان و مفعول مسلمان باشد، فاعل در همان بار اول به اعدام محکوم می‌شود.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
فال نخود فال نخود فال تماس فال تماس فال سنجش فال سنجش فال شیخ بهایی فال شیخ بهایی