اوارگی قوم لوط

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] آوارگی قوم لوط. در زمان لوط هم آواره کردن مخالفان رایج بوده است.
آواره کردن مخالفان، شیوه رایج میان قوم لوط بوده است.قالوا لـئن لم تنته یــلوط لتکونن من المخرجین. (تعبیر «من المخرجین» به جای «لنخرجنک» می رساند که پیش از لوط، دیگرانی نیز تبعید و از شهر اخراج شده بودند.)
شعراء/سوره۲۶، آیه۱۶۷.
۱. ↑ شعراء/سوره۲۶، آیه۱۶۷.
مرکز فرهنگ و معارف قرآن، فرهنگ قرآن، ج۱، ص۴۰۸، برگرفته از مقاله« آوارگی قوم لوط»
...

جمله سازی با اوارگی قوم لوط

بـا پـايـان يافتن داستان عبرت انگيز قوم لوط نوبت به قوم شعيب و مردم مدين مى رسدهـمـان جـمـعـيـتـى كه راه توحيد را رها كردند و در سنگلاخ شرك و بت پرستى سرگردانشـدنـد، نه تنها بت كه در هم و دينار و مال و ثروت خويش را مى پرستيدند، و به خاطرآن كـسب و تجارت با رونق خويش را آلوده به تقلب و كم فروشى و خلافكاريهاى ديگرمى كردند.
O در آيات ديگر قرآن كريم آمده است: همسر براى آرامش، تربيت نسل و تعاون در زندگى، است، ولى در اين جا تنها مساءله ى شهوت را بيان كرده است، زيرا قوم لوط هدفى جز شهوت نداشتند. (شهوة من دون النساء)
(شرح مفصل ماجراى قوم لوط در جلد 9 تفسير نمونه صفحه 178 تا 198 و در جلد 11 ازصفحه 104 تا 118 با نكات مختلف آن آمده است ).
دربـاره شـهـر و مـسكن قوم لوط در تواريخ و هم چنين در روايات اختلاف است. معروف استكه آن ها در شهرى به نام سدوم در سرزمين فلسطين و مابين مدينه و شام سكونت داشتند ولوط پـيـغـمبر نيز در همان شهر سكونت داشت، اما در حديثى كه كلينى (373) و صدوق(ره )(374) روايت كرده اند، امام صادق (ع ) فرمود: شهرهاى آن ها چهار شهر به نام هاىسدوم، صديم، لدنا و عميرا بود.
918- ابو محمد، يحيى بن اكثم مروزى، از فرزندان اكثم بن صيفى تميمى اسيدىاست كه او را متوكل عباسى به قاضى القضاتى و وزارت خويش برگزيده بود. يحيىمتهم به همجنس بازى و كار زشت قوم لوط بود. شاعرى درباره اش چنين گفته است:
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
مطلقه
مطلقه
فکر
فکر
لحظه
لحظه
کیری
کیری