بازار داشتن به معنای برخورداری از مشتریان، مخاطبان یا طرفداران برای یک کالا، خدمات یا فعالیت است. این اصطلاح نشاندهنده میزان تقاضا و جذابیت محصول یا خدمات برای خریداران یا مخاطبان است. اگر چیزی بازار داشته باشد، یعنی توان جذب و فروش یا ارائه موثر را دارد.
در اقتصاد و تجارت، بازار داشتن به ارزش تجاری یک کالا یا خدمت اشاره دارد. محصولی که بازار دارد، فروش خوبی خواهد داشت و سرمایهگذاری روی آن منطقی محسوب میشود. این مفهوم نقش مهمی در تصمیمگیریهای کسبوکار و برنامهریزی اقتصادی دارد.
بازار داشتن تنها به فروش کالا محدود نمیشود؛ گاهی به میزان محبوبیت یا طرفدار داشتن یک فعالیت، هنر یا ایده نیز اشاره دارد. به عبارت دیگر، وقتی چیزی «بازار دارد» یعنی مورد توجه و استفاده گروه قابل توجهی از مردم قرار میگیرد و توانایی ادامه و رشد را دارد.