ژوری شامبرتن
جمله سازی با ژوری شامبرتن
در راس هر گائو یک گائولایتر قرار داشت؛ جایگاهی که به ویژه پس از شروع جنگ جهانی دوم بهطور فزایندهای قدرتمندتر شد. گائولایترهای محلی مسئولیت تبلیغ و نظارت و از سپتامبر ۱۹۴۴ به بعد، هدایت فولکساشتورم و دفاع از گائو را بر عهده داشتند. جایگاه گائولایتر برای این منطقه در طی وجود آن در دست اوگو ژوری بود.
او از ۱۹۶۵ تا ۱۹۷۰ بین انگلستان و ایالات متحده در سفر بود تا تحصیلات خود را تکمیل کند. در همین دوران با ژان پِرُووِه (۱۹۰۱–۱۹۸۴)، معمار فرانسوی آشنا و دوستی پایدار و پر ثمرش با او آغاز شد. ژان پرووه بعدها رئیس ژوری گزینش طرح پروژهٔ مرکز پمپیدو شد.
از هیئت ژوری درخواست شده بود تا براساس ضوابط زیر به انتخاب نقل قول مورد نظرشان بپردازند:
از سوی دیگر بزرگان سینما طی برگزاری این جشنواره با شرکت در هیات انتخاب فیلم و هیات ژوری بار جشنواره را بالا میبرند، در طی سالیان اخیر استیون اسپیلبرگ، سوزان ساراندون، کامرون کرو، نیکلاس کیج از سینماگران شناخته شدهای بودند که در فستیوال بینالمللی فیلم شیکاگو حضور داشتند.
کست شاهد بود که اکثر کارهای انجام شده توسط هنرمندان زن با بیتوجهی مواجه میشوند مگر اینکه دوست یا حمایتگری دولتی داشته باشند و او نمیخواست به این روابط تن دهد تا کارش مورد حمایت قرار گیرد. بدبینیهای او به شرایط موجود هنگامی بیشتر شد که یکی از دو تابلویی را که در ۱۸۷۵ به هیت ژوری فرستاد رد شد.
در سال ۲۰۰۷ در برنامه «پاپ استار آلاتورکا» که یک برنامه استعداد یابی موسیقی بود به عنوان ژوری حضور یافت که این برنامه حاشیههایی دربرداشت. از جمله این که بولنت ارسوی در بحبوحهٔ درگیریهای ارتش و سربازان وظیفهِ ترکیه با نیروهای پ ک ک اعلام کرد: من اگر پسر داشتم به خدمت سربازی نمیفرستادم که این حرف «دیوا» انتقادهای بسیاری را متوجه وی کرد.