[ویکی فقه] تمثیل حسی به غیرحسی، تشبیه شیء محسوس به شیء غیرمحسوس است. یکی از تمثیل های قرآن "تمثیل حسی به غیرحسی" یعنی تمثیل محسوس به غیرمحسوس و چیزی است که با شعور باطنی (وجدان و فکر) درک می شود؛ ← مثال اول ۱. ↑ میدانی، عبدالرحمان حسن حبنکه، امثال القرآن وصورمن ادبه الرفیع، ص(۴۷-۴۹).۲. ↑ میرخلیلی، احمد، ۱۳۳۹ -، مثل درقرآن کریم، ص۱۲۴. منبع فرهنگ نامه علوم قرآنی، برگرفته از مقاله «تمثیل حسی به غیرحسی». ...
جمله سازی با تمثیل حسی به غیرحسی
مستند «گشایش رمز زندگی» به بررسی نظرات شمار بالایی از دانشمندان غربی بهویژه آمریکایی میپردازد که با بهکارگیری استدلالهای علمی تجربی و حسی به مخالفت با نظریات داروین پرداختهاند.
رقص، به معنای کنشی انسانی که حاصل برانگیختگی حسی به وسیلهٔ انواع ادراک آدمی مانند شنوایی، شور، غم، زیبائیشناسی و غیره است، به انواع مختلف تقسیم میشود:
امپرسیونیسم ادبی برای توصیف یک اثر ادبی بهکار میرود که مشخصه آن انتخاب جزئیات برای انتقال تأثیرات حسی بهجامانده از یک حادثه یا صحنه است. این سبک نوشتن زمانی اتفاق میافتد که شخصیتها، صحنهها یا کنشها از دیدگاه ذهنی واقعیت به تصویر کشیده شوند.
به معنی آن است که یک گیرنده حسی اثر محرکی را به پتانسیل عمل تبدیل کند. این روند وقتی آغاز میشود که محرک باعث شود تغییری در پتانسیل غشای نورون حسی به وجود آید.
در فصل پنج آگاهی، دنت مدل پیشنویس چندگانه آگاهی خود را توصیف میکند. او بیان میکند که "تمام انواع ادراک، در واقع همه انواع فکر یا فعالیتهای ذهنی - در مغز به وسیله فرایندهای موازی و چندتایی تفسیر شده و سپس در ورودیهای حسی به انجام میرسند.
رقص، به معنای کنشی انسانی که حاصل برانگیختگی حسی به وسیلهٔ انواع ادراک آدمی مانند شنوایی، شور، غم، زیبائیشناسی و غیره است، به انواع مختلف تقسیم میشود: