توقیع حرمت اموال مردم

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] این قسمت توقیع، جوابی است که حضرت امام زمان (علیه السّلام) در پاسخ به سوال اسدی، درباره تصرف در مال مردم، مرقوم داشته اند.
قال مولانا الامام المهدی (عجّل الله فرجه الشریف):«فَلا یَحِلُّ لاَِحِد اَنْ یَتَصَرَّفَ مِنْ مالِ غَیْرِهِ بِغَیْرِ اِذْنِهِ» برای هیچ کس جایز نیست که بدون اذن صاحب مال، در مالش تصرّف کند.این کلام، بخشی از جوابی است که حضرت امام زمان (علیه السّلام) در پاسخ مسائل اسدی، مرقوم داشته اند.
← حرمت تصرف اموال مردم
توقیع حسن عاقبت؛ توقیع مبنای محبت؛ توقیع پیروزی حق بر باطل؛ توقیع عاقبت به خیری؛ توقیع کیفیت درخواست حاجت؛ توقیع هدف بعثت؛ توقیع لازمه محبت اهل بیت؛ توقیع حکم وقف؛ توقیع نهی از تکلف؛ توقیع توحید و نفی غلو؛ توقیع آزاردهندگان امام زمان؛ توقیع حکم منکرین امام زمان؛ توقیع نهی از شک؛ توقیع نهی از تشکیک؛ توقیع الگوی امام زمان

جمله سازی با توقیع حرمت اموال مردم

آرى نمازگزار نمى تواند اموال مردم را خائنانه تصرف كند و مالك آن شود حتى اگر درنماز از كمترين چيزى استفاده كند كه صاحب آن راضى نباشد، نمازشباطل است، و بايد اعاده شود بنابراين،نماز آدمى را از تجاوز بهمال و ناموس مردم و حقوق آنها بر حذر مى دارد و آدمى را به يك زندگى صحيح و مرضىخداوند بزرگ موفق و پايدار مى گرداند:
دروغگويى يكى از اقسام ظلم است و از نظر روانى، ظلم ناشى از ضعف ظالم است كسى كهخون مردم بى گناه را مى ريزد، كسى كه با فحاشى و هتاكى به مردم ستم مى كند،كسى كه به اموال مردم تجاوز مى نمايد، و خلاصه هر كس به هر صورت دست ستم ازآستين بيرون مى كند، بودن ترديد به علت ضعفى است كه در باطن خويش احساس مىنمايد.
34- اى كسانى كه ايمان آورده ايد بسيارى از علما(ىاهل كتاب ) و راهبان، اموال مردم را به باطل مى خورند و (آنان را) از راه خدا باز مى دارند،و آنها را كه طلا و نقره را گنجينه (و ذخيره و پنهان ) مى سازند، و در راه خدا انفاق نمىكنند، به مجازات دردناك بشارت ده.
واموال يكديگر را به باطل (و ناحقّ) در ميان خودتان نخوريد و اموال را به (عنوان رشوه، به كيسه ) حاكمان وقاضى ها سرازير نكنيد تا بخشى از اموال مردم را به گناه بخوريد، در حالى كه خود مى دانيد (كه خلاف مى كنيد).
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
مهار
مهار
عندلیب
عندلیب
مطیع
مطیع
مهوا
مهوا