بازار داشتن

بازار داشتن به معنای برخورداری از مشتریان، مخاطبان یا طرفداران برای یک کالا، خدمات یا فعالیت است. این اصطلاح نشان‌دهنده میزان تقاضا و جذابیت محصول یا خدمات برای خریداران یا مخاطبان است. اگر چیزی بازار داشته باشد، یعنی توان جذب و فروش یا ارائه موثر را دارد.

در اقتصاد و تجارت، بازار داشتن به ارزش تجاری یک کالا یا خدمت اشاره دارد. محصولی که بازار دارد، فروش خوبی خواهد داشت و سرمایه‌گذاری روی آن منطقی محسوب می‌شود. این مفهوم نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های کسب‌وکار و برنامه‌ریزی اقتصادی دارد.

بازار داشتن تنها به فروش کالا محدود نمی‌شود؛ گاهی به میزان محبوبیت یا طرفدار داشتن یک فعالیت، هنر یا ایده نیز اشاره دارد. به عبارت دیگر، وقتی چیزی «بازار دارد» یعنی مورد توجه و استفاده گروه قابل توجهی از مردم قرار می‌گیرد و توانایی ادامه و رشد را دارد.

فرهنگ معین

(تَ )(مص ل. ) طالب بودن، رابطه داشتن.

ویکی واژه

طالب بودن، رابطه داشتن.

جمله سازی با بازار داشتن

مرگِ آیدین، به‌نظرم مرگ یک آدم خاص است… زمانی که «شهر صدای پارسیان» را افتتاح کرد، بخش بزرگی از سرمایهٔ موروثی خانواده‌ای متمکّن را متمرکز کرد بر تولید. این در موقعیتی بود که همهٔ اهلِ بازار داشتند ریال‌هایشان را دلار می‌کردند چون می‌دانستند که به‌زودی ارزش پول ملّی سقوط خواهد کرد… «شهر صدای پارسیان» یکی از موفق‌ترین نمونه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی [واقعن خصوصی] در حوزه فرهنگ و تولید هنری است.