دانشنامه اسلامی
استقامت جادوگران مؤمن به موسی علیه السلام به رغم خشم و تهدید فرعون در قرآن به شیوایی بیان شده است. لاقطعن ایدیکم وارجلکم من خلـف ثم لاصلبنکم اجمعین ( دستها و پاهایتان را یکی از چپ و یکی از راست خواهم برید سپس همه شما را به دار خواهم آویخت.) قالوا انآ الی ربنا منقلبون (گفتند ما به سوی پروردگارمان بازخواهیم گشت.) وما تنقم منآ الآ ان ءامنا بـایـت ربنا لما جآءتنا ربنآ افرغ علینا صبرا (و تو جز برای این ما را به کیفر نمی رسانی که ما به معجزات پروردگارمان وقتی برای ما آمد ایمان آوردیم پروردگارا بر ما شکیبایی فرو ریز و ما را مسلمان بمیران.) در تفسیر شریف المیزان آمده است: « استعاره از کنایه ای لطیف در: (ربنا افرغ علینا صبرا): کلمه (بروز) به معنای آشکار شدن است ، و به همین جهت بیرون شدن هماورد از لشگر دشمن و مبارزه طلب کردن او را (براز) می گویند، و کلمه (افراغ) که فعل امر (افرغ)، مشتق از آن است به معنای ریخته گری است ، یعنی فلز آب شده ای را در قالب بریزند، و منظور از آ ن در اینجا این است که خدای تعالی صبر را در دل آنان و به قدر ظرفیت دلهایشان بریزد.» فالقی السحرة سجدا قالوا ءامنا برب هـرون و موسی (پس ساحران به سجده درافتادند گفتند: به پروردگار موسی و هارون ایمان آوردیم.) قال ءامنتم له قبل ان ءاذن لکم انه لکبیرکم الذی علمکم السحر فلاقطعن ایدیکم و ارجلکم من خلـف و لاصلبنکم فی جذوع النخل و لتعلمن اینا اشد عذابا و ابقی ((فرعون) گفت: آیا پیش از آنکه به شما اجازه دهم به او ایمان آوردید قطعا او بزرگ شماست که به شما سحر آموخته است پس بی شک دستهای شما و پاهایتان را یکی از راست و یکی از چپ قطع می کنم و شما را بر تنه های درخت خرما به دار می آویزم تا خوب بدانید عذاب کدام یک از ما سخت تر و پایدارتر است.) قالوا لن نؤثرک علی ما جاءنا من البینـت و الذی فطرنا فاقض مآ انت قاض انما تقضی هـذه الحیوة الدنیا (گفتند: ما هرگز تو را بر معجزاتی که به سوی ما آمده و (بر) آن کس که ما را پدید آورده است ترجیح نخواهیم داد پس هر حکمی می خواهی بکن که تنها در این زندگی دنیاست که (تو) حکم می رانی.) قالوا ءامنا برب العــلمین (گفتند به پروردگار جهانیان ایمان آوردیم.) قال... لاقطعن ایدیکم وارجلکم من خلـف ولاصلبنکم اجمعین (گفت :(آیا) پیش از آنکه به شما اجازه دهم به او ایمان آوردید قطعا او همان بزرگ شماست که به شما سحر آموخته است به زودی خواهید دانست حتما دستها و پاهای شما را از چپ و راست خواهم برید و همه تان را به دار خواهم آویخت.) شیخ طبرسی در معنای (لأقطعن أیدیکم وأرجلکم من خلاف) فرمودند: «یعنی قطع الید من جانب، والرجل من الجانب الآخر، کقطع الید الیمنی، والرجل الیسری.» قالوا لا ضیر انا الی ربنا منقلبون (گفتند: باکی نیست ما روی به سوی پروردگار خود می آوریم.)