دانشنامه اسلامی
یکی ازانواع مواضع اولی و آثر، آثریت مُؤثَر دائمی است؛ یعنی آن چیزی که همیشه مطلوب است، مقدم است بر چیزی که گاهی مطلوب است؛ مانند لذت حکمت که چون دائمی است آثر است از لذت خوردن و جماع که گاهی مطلوب اند؛ هر چند اکل و جماع در وقت خاصی اولویت پیدا می کنند.
ابن سینا، حسین بن عبدالله، الشفا (منطق)، ج۳، ص۱۶۰.
۱. ↑ ابن سینا، حسین بن عبدالله، الشفا (منطق)، ج۳، ص۱۶۰.
منبع
پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی، برگرفته از مقاله «آثریت مُؤْثَر دائمی»، تاریخ بازیابی۱۳۹۵/۱۰/۲۵.
...