منصوریه

لغت نامه دهخدا

منصوریه. [ م َ ی َ ] ( اِخ ) رجوع به منصورة شود.
منصوریه. [ م َ ی َ ] ( اِخ ) قلعه ای بوده است ازاسماعیلیان نزدیک طالقان. ( یادداشت مرحوم دهخدا ).
منصوریه. [ م َ ی َ ] ( اِخ ) یکی از فرق غلات اصحاب ابومنصور عجلی. ( بیان الادیان ). اصحاب ابومنصور عجلی هستند که معتقد بودند پیامبری تا ابد منقطع نگردد و بهشت مردی است که ما مأمور به دوستی او هستیم و وی همان امام است و دوزخ مردی است که ما به دشمنی وی دستور یافته ایم و او ضد و خصم امام است. ( ازتعریفات جرجانی ). پیروان ابی منصور عجلی هستند که می گفت امامت در فرزندان علی بگردید تا به ابوجعفر محمدبن علی بن الحسن ، معروف به باقر رسید و او نیز جانشین باقر است سپس ابومنصور دعوی رفتن به آسمان کرد و گفت خدای در آنجا به دست خود سر مرا نوازش کرده فرمود ای پسرک من ، از سوی من تبلیغ کن ، پس مرا از آسمان به زمین آورد و گفت او همان پاره است که خدای به افتادن آن از آسمان در قرآن اشاره کرده و فرموده است «و ان یروا کسفاً من السماء ساقطاً یقولوا سحاب مرکوم » . اینان روز رستاخیز و بهشت و دوزخ را باور ندارند و گویند بهشت شادکامی و آسایش جهان و دوزخ رنج و بدبختی در آن است. ( ترجمه الفرق بین الفرق بغدادی ص 351 و 352 ). رجوع به همین مأخذو کشاف اصطلاحات الفنون و خاندان نوبختی ص 265 شود.
منصوریه. [ م َ ی ِ ] ( اِخ ) دهی از دهستان میان آب ( بلوک عنافجه ) است که در بخش مرکزی شهرستان اهواز واقع است و 375 تن سکنه دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 6 ).
منصوریه. [ م َ ی ِ ] ( اِخ ) دهی از دهستان مرکزی بخش حومه شهرستان بهبهان است و 921 تن سکنه دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 6 ).
منصوریه. [ م َ ی ِ ] ( اِخ ) دهی از دهستان پایین جام است که در بخش تربت جام شهرستان مشهد واقع است و 241 تن سکنه دارد. ( از فرهنگ جغرافیائی ایران ج 9 ).

فرهنگ فارسی

دهی از دهستان مرکزی بخش حومه شهرستان بهبهان . دشت گرمسیر. دارای ۹۲۱ تن سکنه . محصول : غلات برنج حبوبات پشم لبنیات .

دانشنامه عمومی

منصوریه (بهبهان). منصوریه ( بهبهان ) شهری از توابع بخش مرکزی شهرستان بهبهان در استان خوزستان ایران است.
میرزا "منصور خان طباطبایی بهبهانی" از سیاستمداران فارس در روزگار فتحعلی شاه قاجار است و بخشی از روزگار محمد شاه قاجار را نیز درک کرده . از جمله آثار خیر میرزا منصور طباطبایی بهبهانی تنقیه قنات کهن ارجان و احیای اراضی بایر آن حدود به سال ۱۲۳۰ است که آن را منصوریه نامیدند و تا سال ۱۲۳۴ اراضی وسیعی را به تدریج بدان افزود و وقف کرد که مجموعا موقوفه پهناور منصوریه را تشکیل می داد . فتحعلی شاه نیز به پیشنهاد فرزندش ، حسین علی میرزا فرمان فرما حکمران فارس ، موقوفه مزبور را به قید ابد از مالیات دیوانی معاف کرده است . نکته‏ شایان ذکر  اینکه در اواخر دوره‏ قاجار که دوره‏ هرج و مرج شدید مملکت بود، حکومت بهبهان به "خوانین بختیاری" تفویض گردید؛ آنان بخش عظیمی از موقوفه را "به زور تصرف کردند" و از دست متولیان به درآوردند و هرگز به موقوفه متصل نگردید . شهر ( روستا ) منصوریه فعلی با تمامی اراضی و مزارعش یک دهم موقوفه منصوریه قدیم متولیان اصلی یعنی خاندان منصوری طباطبایی است .
شهر منصوریه در شهرستان بهبهان قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۵، ۴۴۱ نفر ( ۱، ۵۲۸خانوار ) بوده است

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] یکی از انگیزه های مهم تشکیل فرقه، حب ریاست است و در فرق منشعبه از مذهب شیعه این انگیزه شدت بیشتری پیدا کرده است.
یکی از انگیزه های مهم تشکیل فرقه، حب ریاست است و در فرق منشعبه از مذهب شیعه این انگیزه شدت بیشتری پیدا کرده؛ زیرا در این مکتب امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) ابر مرد تاریخ بشریت و جانشین حقیقی رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) است و بدیهی است که هر کسی بخواهد در این مکتب نفوذ انحرافی داشته و ادعای رهبری کند. نمی تواند نسبت به علی (علیه السلام) و جانشینان حقیقی او بی تفاوت باشد تا بتواند خود را مقرب و یا جانشین ایشان جا بزند. در این میان عده ای به معرفی ناصحیح ائمه اطهار (علیهم السلام) پرداختند تا بتوانند در پرتوی این اندیشه مفرطانه به مقاصد خویش برسند و مطلب مهم تر این است که در این فرقه ها برای اعتقادات کفرآمیز خویش به تأویل هایی از قرآن کریم و روایات پیامبر اکرم نیز تمسک جسته اند و از قرآن و روایات بر علیه شارع مقدس و تعلیماتش استفاده کرده اند فرقه ای مانند خطابیه، مغیریه، منصوریه، بیانیه را می توان در این گروه و دسته از فرق قرار داد. با ذکر این مقدمه به عقاید فرقه (منصوریه) می پردازیم.
مبدع فرقه منصوریه
ابومنصور العجلی از قبیله بنی عجل بوده، از اهالی کوفه و در محله عبدالقیس زندگی می کرده. دوران کودکی او در بیابان و بادیه سپری شد و فردی بی سواد و بدون بهره از علم است و مدعی دعاوی باطله است؛ به همین دلیل جز گروه غلات می باشند، به اصحاب او کسفیه و منصوریه و عجلیه نیز گفته می شود.در ابتدای کارش خود را به امام محمدباقر (علیه السلام) نزدیک می نمود؛ ولی امام او را به خاطر کذب و عقاید فاسدش از خود طرد نمود و در این موقعیت بود که مردم را به امامت خود دعوت کرد و بعد از وفات آن ایشان خود در انائب آن حضرت معرفی کرد و با این خدعه به جمع آوری طرف داران خویش کوشید.
مبانی معرفتی ابومنصور
عقایدی که از کتب شیعه و سنی به او نسبت داده شده، مفرطانه ترین معتقدات را تشکیل می دهد که به طور اشاره به آنها می پردازیم:
← اول
...
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
فال لنورماند فال لنورماند فال قهوه فال قهوه فال ای چینگ فال ای چینگ فال پی ام سی فال پی ام سی