ریپست به معنای بازنشر محتوا است. زمانی که افراد یا برندهای فعال در اینستاگرام از یک محتوای ویروسی یا مهم خوششان بیاید، میتوانند به راحتی آن را با دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارند. ریپست در اینستاگرام به دلیل نقش مهمی که در بازاریابی برندها ایفا میکند، مورد توجه قرار گرفته است. در این شرایط، کسبوکارها میتوانند بدون صرف زمان و هزینه زیاد، یک پست ارزشمند از نظر کاربران را با دنبالکنندگان خود به اشتراک بگذارند و بدین ترتیب اعتبار خود را افزایش دهند. روشهای متعددی برای ریپست در اینستاگرام وجود دارد. از جمله این روشها میتوان به گرفتن اسکرینشات از محتوا یا استفاده از اپلیکیشنهای مختلفی مانند (Repost: For Instagram)، (Reposta) و (DownloadGra) اشاره کرد. بازنشر محتوا به حفظ و ارتقاء رتبه در موتورهای جستوجو کمک میکند. گاهی اوقات، محتوایی که منتشر میکنیم از همان ابتدا هم رتبه بالایی کسب میکند و هم ترافیک خوبی برای سایت ما به ارمغان میآورد. اما این وضعیت همیشگی نیست و هر محتوایی دورهای از رونق دارد که پس از آن به پایان میرسد. قبل از اینکه این محتوا دچار افت شود و در آرشیو ما فراموش گردد، با انتشار مجدد آن، نسخهای بهروزتر از آن را ارائه میدهیم. به این ترتیب، تا حد امکان متن را با توجه به مسائل روز بهروز میکنیم تا هم از نظر سئو مشکلی پیش نیاید و هم سیگنالهای مثبتی به گوگل ارسال کنیم که نشاندهنده بهروز بودن مطالب ما باشد.