ایه 20 سوره فرقان

دانشنامه اسلامی

[ویکی اهل البیت] آیه 20 سوره فرقان. وَمَا أَرْسَلْنَا قَبْلَکَ مِنَ الْمُرْسَلِینَ إِلَّا إِنَّهُمْ لَیَأْکُلُونَ الطَّعَامَ وَیَمْشُونَ فِی الْأَسْوَاقِ ۗ وَجَعَلْنَا بَعْضَکُمْ لِبَعْضٍ فِتْنَةً أَتَصْبِرُونَ ۗ وَکَانَ رَبُّکَ بَصِیرًا
و ما هیچ رسولی پیش از تو به خلق نفرستادیم مگر آنکه آنها هم (مانند تو) غذا می خوردند و در میان بازارها راه می رفتند (پس امّت به این عذر تکذیب رسالت تو نتوانند کرد)، و ما بعضی از شما بندگان را سبب آزمایش بعضی دیگر می گردانیم تا آیا صبر (در طاعت خدا) خواهید کرد؟ و پروردگار تو (به احوال و اعمال همه خلق) بیناست.
و ما پیش از تو هیچ یک از پیامبران را نفرستادیم مگر آنکه آنان هم غذا می خوردند و در بازارها راه می رفتند، و ما برخی از شما را آزمایش برخی دیگر قرار دادیم. آیا شکیبایی می ورزید؟ و پروردگارت همواره بیناست.
و پیش از تو پیامبران را نفرستادیم جز اینکه آنان غذا می خوردند و در بازارها راه می رفتند، و برخی از شما را برای برخی دیگر آزمایش قرار دادیم. آیا شکیبایی می کنید؟ و پروردگار تو همواره بیناست.
پیش از تو پیامبرانی نفرستاده ایم جز آنکه طعام می خوردند و در بازارها راه می رفتند. و شما را وسیله آزمایش یکدیگر قرار دادیم. آیا صبر توانید کرد؟ و پروردگار تو بیناست.
ما هیچ یک از رسولان را پیش از تو نفرستادیم مگر اینکه غذا می خوردند و در بازارها راه می رفتند؛ و بعضی از شما را وسیله امتحان بعضی دیگر قراردادیم، آیا صبر و شکیبایی می کنید (و از عهده امتحان برمی آیید)؟! و پروردگار تو همواره بصیر و بینا بوده است.
And We did not send before you, , any of the messengers except that they ate food and walked in the markets. And We have made some of you as trial for others - will you have patience? And ever is your Lord, Seeing.
And the messengers whom We sent before thee were all (men) who ate food and walked through the streets: We have made some of you as a trial for others: will ye have patience? for Allah is One Who sees (all things).

جمله سازی با ایه 20 سوره فرقان

در اين جمله به همان مطلبى برگشت شده كه گفتار در اين آيات با آن مطلب آغاز شدهبود، و آن مساءله توحيد بود و اين جمله جنبه خلاصه گيرى از آن مطلب است، تا آنراتاكيد كرده باشد. چون مسايل ذكر شده در اين آيات، يعنى: هدايت خلق بعد از ايجاد آنها،و مساءله انزال كتاب و فرقان، و مساءله متقن بودن تدبير الهى در عذاب كردن كفار،امورى است كه بناچار بايد مستند به اله و معبودى باشد تا آن امور را تدبير كند، و ازآنجا كه هيچ معبودى به جز خداى تعالى وجود ندارد، پس تنها اوست كه مردم را به سوىحق هدايت مى كند، و بناچار همواست كه كتاب و فرقاننازل مى كند،