اعمال بد نيز به لحاظ اينكه جوهر هستند، ثقل و سنگينى دارند ولى از لحاظ حق بودن،پوچ و باطل مى باشند، و وزنى كه موجب سعادت باشد ندارند. و آيات ( نضع موازينالقسط) ممكن است درباره گناهان و راجع به كم و زياد بودن آن باشد، تا تناسبعمل و عقاب، معلوم شود.
و نضع الموازين القسط ليوم القيمه فلا تظلم نفس شيئا و ان كانمثقال حبه من خردل اتينابها و كفى بنا حاسبين.(24)
بنابراين بايد پذيرفت كه قبول عدل خدا مساوى است باقبول وجود معاد و رستاخيز، قرآن مجيد مى گويد و نضع الموازين القسط ليوم القيامه:ما ترازوهاى عدالت را در روز قيامت بر پا ميكنيم (انبياء - 47).
در كافى از امام صادق عليه السلام نقل شده كه در پاسخ به اينسوال كه مقصود از آيه مباركه كه خداوند فرموده: و نضع الموازين القسط ليومالقيمه (842) چيست مى فرمايد:
و در كتاب معانى الاخبار به سند خود از منقرى از هشام بن سالمنقل كرده كه گفت: از امام صادق (عليه السلام ) از معناى آيه (و نضع الموازين القسطليوم القيمه فلا تظلم نفس شيئا) پرسيدم. فرمود: منظور از (موازين )، انبيا واوصياى انبيا است.
2. و نضع الموازين القسط ليوم القيمة فلا تظلم نفس شيئا و ان كانمثقال حبة من خردل اتينابها و كفى بناحاسبين (201) ميزان هاى عدالت را در قيامتبرپا مى داريم پس هيچ كس مورد ستم قرار نخواهد گرفت و اگر به مقدار يكمثقال از دانه خردل، عمل داشته باشد آن را براى حساب خواهيم آورد و خود ما براى حسابگرى كافى هستيم.