فرهنگستان زبان و ادب
{preoperational stage} [روان شناسی] در نظریۀ پیاژه، دومین مرحلۀ عمدۀ رشد شناختی که در آن کودک قادر می شود تجربه را به شکلی نمادین ثبت و بازنمایی کند
{preoperational stage} [روان شناسی] در نظریۀ پیاژه، دومین مرحلۀ عمدۀ رشد شناختی که در آن کودک قادر می شود تجربه را به شکلی نمادین ثبت و بازنمایی کند
💡 در این مرحله تفکر کودک بیشترین تفاوت را با تفکر بزرگسال دارد. در این زمان کودک بهطور کامل خودمیان بین است و همهٔ اشیا را از دیدگاه خود میبیند. علت نامگذاری این دوره به پیش عملیاتی آن است که کودکان در این مرحله هنوز قادر به تفکر عملیاتی با منطقی نیستند (عملیات به معنی عمل ذهنی).
💡 در این مرحله تفکر کودک بیشترین تفاوت را با تفکر بزرگسال دارد. در این زمان کودک بهطور کامل خودمیان بین است و همهٔ اشیا را از دیدگاه خود میبیند. علت نامگذاری این دوره به پیش عملیاتی آن است که کودکان در این مرحله هنوز قادر به تفکر عملیاتی با منطقی نیستند (عملیات به معنی عمل ذهنی).