اطعام به ابن سبیل

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] در برخی آیات قرآن، اطعام به ابن سبیل، اقدامی شایسته معرفی شده است.
از منظر قرآن کریم، اطعام در راه ماندگان، اقدامی شایسته است:فانطلقا حتی اذا اتیا اهل قریه استطعما اهلها فابوا ان یضیفوهما.... (آیه فوق مربوط به موسی و خضر (علیهما السلام) است که در مسافرت خود نیاز به غذا پیدا کردند).

جمله سازی با اطعام به ابن سبیل

و نيز يكى از كفّار كه به اسارت نيروهاى مسلمان درآمده بود بدان دليل كه از صفت پسنديده سخاوت و اطعام به گرسنگان بهره داشت، جبرئيل از كشتن او نهى كرد.(408)
در شب معينى دعوت مى نمايد و وسايل پذيرايى و جشن و اطعام به طورتفصيل فراهم مى كند و از مرحوم حاج شيخ مهدى خالصى كه در آن زمان مرجع تقليد عرببوده براى انجام صيغه عقد دعوت مى كند.
دوم: اينكه توصيف خداى تعالى به (فاطر السموات و الارض ) براى بيان همانجهتى بوده كه ما در انحصار اطعام به خداى تعالى ذكر كرديم. و چه بسا از تعريضىكه در جمله (و لا يطعم ) هست نيز جهت اين انحصار استفاده شود،
كلمه (بائس ) از (بوس ) است كه به معناى شدت فقر و احتياج است. و اين آيهشريفه مشتمل بر دو نوع حكم است يكى ترخيصى كه همان امر به خوردن از قربانى استو يكى الزامى كه عبارت است از اطعام به فقير.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
صبا
صبا
نقض
نقض
رساله
رساله
سنی چوخ ایستیرم
سنی چوخ ایستیرم