گردشگری به عنوان یک بخش رشد دهنده اقتصادی برای امارات متحده عربی عمل میکند. شهر دبی به عنوان مقصد برتر گردشگری در خاورمیانه شناخته میشود. تا ۲۰۲۰، دبی همچنین پنجمین مقصد جهانگردی در جهان نیز محسوب شدهاست. دبی به تنهایی بیش از نیمی از سهم از اقتصاد گردشگری امارات را به خود اختصاص دادهاست و ابوظبی و شارجه در ردههای بعدی قرار دارند.
به عنوان سرمربی به همراه تیم ملی فوتبال عربستان در جام ملتهای آسیا ۱۹۹۶ امارات قهرمان شد. در جریان مسابقات مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ برکنار شد و یکسال به عنوان کمک مربی گریم سونس در تیم بنفیکا لیسبون فعالیت کرد. سپس از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ سرمربی باشگاه ماریتیمو در پرتغال بود.
اینست که رب العالمین گفت: «سُورَةٌ أَنْزَلْناها وَ فَرَضْناها وَ أَنْزَلْنا فِیها آیاتٍ بَیِّناتٍ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ» درویشی را پرسیدند چه دلیل است بر هستی خدای؟ گفت: لقد اغنی الصباح عن المصباح، آفتاب بر آمد بچراغ حاجت نیست، همه عالم دلیل است نگرنده میباید، همه عالم ریاحین است بوینده میباید، همه عالم تریاق است مار گزیده میباید، همه عالم آیات و رایات قدرت اوست، امارات و دلالات حکمت اوست، دلیل وحدانیت و فردانیت اوست.
یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تُحِلُّوا شَعائِرَ اللَّهِ معالم شریعت است، و محاسن طریقت، و امارات حقیقت، و دلالات قدرت و حکمت. میگوید: هر چه نشان ما دارد حرمت دارید، و بتعظیم در آن نگرید، و بفرمانبرداری پیش شوید، تا برخوردار گردید.
امارات سیسیل یا امارت صقلیه یک پادشاهی اسلامی بود که در سالهای ۸۳۱ تا ۱۰۹۱ بر جزیره سیسیل حاکم بود. پایتخت آن بلرم (پالرمو) بود که در این دوره به مرکز فرهنگی و سیاسی عمده جهان اسلام تبدیل شد.
حاکم إمارت أبوظبی «شیخ محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» و رئیس دولت امارات عربی متحده است که پس از درگذشت «شیخ خلیفه بن زاید بن سلطان آل نهیان» بتاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ خورشیدی (۱۳ می ۲۰۲۲ میلادی) به ریاست امارات متحده عربی برگزیده شد.
گاوپای از حکایتِ حال او سخت بهراسید و اندیشید که این همه اماراتِ پرهیزگاری و علاماتِ شریعت ورزی و دینپروری شاید بود از عاداتِ متجرّدان و متهجّدان مینماید، همانا که بریاضت توسنِ طبیعت را رام کردست که در سخن گفتن خود را تازیانه نمیزند و در جهادِ اکبر با نفسِ کافر شمشیر زدست که از پیگارِ ما سپر نمیاندازد، اما چه کنم، چون شروع رفت، ملزم شد، ناچار قدم پیش میباید نهاد.
تا ز مصنوع و ز صانع هست پیدا نزد عقل هم علامات حدوث هم امارات قدم