این واژه که با نام دفترک نیز شناخته میشود، یک کتابچه کاغذی چند صفحهای است که به صورت جزوه تا شده و عمدتاً برای اهداف تبلیغاتی به کار میرود. بروشور به عنوان یک سند تبلیغاتی، نقش مهمی در معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات یا خدمات ایفا میکند و هدف اصلی آن، ارائه اطلاعات به مشتریان بالقوه یک کسب و کار است. بروشورها به روشهای مختلفی در دسترس مخاطبان قرار میگیرند. ممکن است آنها را در مکانهای پرتردد شهری از توزیعکنندگان دریافت کنید یا در محل کسب و کار مورد نظر، به مطالعه و دریافت آنها بپردازید. با وجود روشهای نوین تبلیغاتی، بروشورها همچنان از محبوبیت و کارایی بالایی برخوردارند و به عنوان یک ابزار مؤثر در بازاریابی، قابل چشمپوشی نیستند. مشاهده بروشورها در مکانهای مختلف، گواه این مدعاست.
بروشور
فرهنگ معین
(بُ رُ ) [ فر. ] ( اِ. ) متن چاپی با تعداد صفحات معمولاً کم که اطلاعاتی دربارة ویژگی های کالا یا نمایش یا نمایشگاه و نظایر آن به دست دهد، دفترک (فره )، کاتالوگ.
فرهنگ عمید
جزوۀ کوچک مقوایی یا کاغذی حاوی اطلاعاتی دربارۀ کالا یا موضوعی.
دانشنامه آزاد فارسی
رجوع شود به:دفترک
ویکی واژه
متن چاپی با تعداد صفحات معمولاً کم که اطلاعاتی دربارة ویژگیهای کالا یا نمایش یا نمایشگاه و نظایر آن به دست دهد، دفترک (فره)
، کاتالوگ.