دانشنامه اسلامی
قیاس اقترانی مرکب از دو شرطیه، قیاسی است که هر دو مقدمه آن شرطی باشد.
صور این ترکیب
این نوع قیاس به لحاظ نوع قضیه ای که در مقدمات (صغرا و کبرا) آن به کار می رود چهار صورت پیدا می کند که عبارت اند از:
← صورت اول
در تنظیم این مقاله از منابع ذیل استفاده شده است: • خوانساری، محمد، منطق صوری.• شیرازی، قطب الدین، درة التاج (منطق).• ابوالحسن سالاری، بهمنیار بن مرزبان، التحصیل.• تفتازانی، عبدالله بن شهاب الدین، الحاشیة علی تهذیب المنطق.• علامه حلی، حسن بن یوسف، الجوهر النضید.
...