محتوای زرد

محتوای زرد به محتوایی اطلاق می‌شود که استانداردهای کیفی در آن رعایت نشده و با هدف جذب بیشتر مخاطب، تحریک احساسات و ترغیب به اشتراک‌گذاری و بازنشر طراحی و تولید می‌شود. هدف نهایی از تولید و انتشار این نوع محتوا، کسب درآمد از هیجان‌زدگی مخاطبان است. رسانه‌هایی که بخش عمده‌ای از محتوای آن‌ها زرد است، به عنوان رسانه‌های زرد شناخته می‌شوند. اصطلاح روزنامه‌نگاری زرد نیز برای توصیف فعالیت‌های این رسانه‌ها به کار می‌رود. محتوای زرد به نوعی از محتوا اطلاق می‌شود که تنها با هدف جلب توجه، افزایش کلیک و فروش بیشتر تولید می‌شود و هیچ فایده مشخص دیگری ندارد. این تعریف را می‌توان به افزایش فروش مجلات، کسب درآمد از تماشای ویدیوهای زرد و سایر مدل‌های مشابه نیز تعمیم داد. رسانه‌هایی که به طور مداوم محتوای زرد منتشر می‌کنند، به عنوان رسانه‌های زرد شناخته می‌شوند.

فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم