المعتر

المعتر به بررسی موضوعاتی از قبیل معانی و مفاهیم زندگی، چالش‌ها و تجربیات انسانی می‌پردازد. این اثر به نوعی به ما یادآوری می‌کند که در زندگی، همواره با مشکلات و موانعی مواجه خواهیم شد که باید آن‌ها را مدیریت کنیم. این چالش‌ها، ممکن است از جنبه‌های مختلفی نظیر عواطف، روابط اجتماعی و حتی فشارهای اقتصادی ناشی شوند. در این راستا، درک این واقعیت که هر فرد در طول زندگی خود با سختی‌ها و دشواری‌هایی روبرو است، می‌تواند به ما کمک کند که احساس همدلی و هم‌رنجی بیشتری نسبت به یکدیگر پیدا کنیم. از سوی دیگر، این متن به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم با پذیرش شرایط و تلاش برای تغییر آن‌ها، به بهبود وضعیت خود و دیگران کمک کنیم. در این مسیر، اهمیت دوست‌داشتن خود و دیگران، ایجاد روابط مثبت و سازنده، و همچنین جستجوی راه‌حل‌های مؤثر برای مشکلات به وضوح احساس می‌شود. در نهایت، المعتر به ما یادآوری می‌کند که زندگی یک سفر است که در آن هر تجربه، چه خوب و چه بد، نقش مهمی در شکل‌گیری شخصیت و دیدگاه ما دارد. در این سفر، ما باید با درک و آگاهی از موقعیت‌های مختلف، همواره به دنبال ارتقاء و پیشرفت فردی و اجتماعی باشیم و از هر چالش به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد بهره‌برداری کنیم.

دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] ریشه کلمه:
عرر (۲ بار)
«معترّ» از مادّه «عَرّ» (بر وزن شرّ و بر وزن حُرّ) در اصل، به معنای بیماری جَرَب است که عارض بر پوست بدن انسان می شود. و کسی است که به سراغ تو می آید و سؤال و تقاضا می کند و ای بسا به آنچه می دهی راضی نشود و اعتراض کند. سپس به سؤال کننده ای که به سراغ انسان می آید و تقاضای کمک می کند (و ای بسا زبان به اعتراض می گشاید) «معترّ» گفته شده است.
(به ضمّ و فتح اول) مرضی است جلدی که سوزش و خارش دارد و به عربی جَرَبْ گویند و آن غیر از آبله است. اصل آن به معنی عروض است و جرب را از آن عرّ گویند که به بدن عارض می‏شود به ضرر معرّه گویند که مثل جَرْبْ به شخص عارض می‏شود. از آنها به شما ضرری برسد.. از قربانی بخورید و قانع و کسی را که در معرض سؤال قرار گرفته اطعام کنید. در مفردات گفته: «المعتّر هو المعترض للسؤال» در المیزان فرموده: قانع فقیری است که به آنچه داده‏ای قناعت کند خواه سؤال کند یا نه، معتّر آنست که پیش تو آمده و تو را قصد کرده است و از کافی از امام صادق «علیه السلام» در ضمن حدیثی نقل کرده که فرمود: «... اَلْقانِعُ الَّذی یَرْضی بِما اَعْطَیْتَهُ وَ لا یَسْخُطُ وَ لا یَکلَحُ وَ لا یَلَوی شَدْقَهُ غَضَباً، وَ الْمُعَتَّرُ الْمارُبِّکَ لِتَطْعَمَهُ». در قرآن مجید از این ماده فقط دو کلمه فوق آمده است.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم