تبلیغ سوء

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] تبلیغ سوء (قرآن). شیاطین و دشمنان دین برای به گناه کشاندن و دوری مردم از احکام الهی انواع تبلیغات و روش ها را به کار می بستند. در این مقاله به روش های تبلیغات سوء دشمنان خداوند اشاره می شود.
داستانهاى خرافى و سرگرمیهاى واهى و باطل، ابزار کافران براى تبلیغ سوء در مقابل قرآن:ومن النّاس من یشترى لهو الحدیث لیضلّ عن سبیل اللّه بغیر علم ویتّخذها هزوا أولک لهم عذاب مّهین.
لقمان/سوره۳۱، آیه۶.
تبلیغ سوء سامری در گرایش دادن قوم موسی به شرک، با ساختن گوساله اى از زیور آلات آنان:قال فإنّا قد فتنّا قومک من بعدک وأضلّهم السّامرىّ • قالوا مآ أخلفنا موعدک بملکنا ولکنّا حمّلنآ أوزارا مّن زینة القوم فقذفنها فکذلک ألقى السّامرىّ • فأخرج لهم عجلا جسدا لّه خوار فقالوا هذا إلهکم وإله موسى فنسى.
طه/سوره۲۰، آیه۸۵.
...

جمله سازی با تبلیغ سوء

نکتهٔ دوم، که به ناسازه‌ای می‌ماند، این است که، در سرزمینی که آئین بهائی از آن‌جا نشأت می‌گیرد، پیش‌داوری‌ها با ناآگاهی نسبت به ماهیت، تعالیم و تاریخ این آئین همراه است. از همان اوایل، پرده‌ای از سکوت این موضوع را احاطه کرد و سیاست‌های حاکم در هر دوره از آغاز ظهور آئین بهائی مسئول این پرده‌پوشی بوده‌است. جامعهٔ بهائی در هر دوره از استفاده از روش‌های معمول ارتباط آن دوره با عموم مردم منع شده بود و هست. به علاوه، حاکمیت در هر دوره، افکار عمومی را در معرض تبلیغات سوء روحانیت مسلمان شیعه قرار داده که در آن نقش جامعهٔ بهائی در ایران، اعتقادات و اهدافش به‌طور نادرست جلوه داده شده‌است.
نکتهٔ دوم، که به ناسازه‌ای می‌ماند، این است که، در سرزمینی که آئین بهائی از آن‌جا نشأت می‌گیرد، پیش‌داوری‌ها با ناآگاهی نسبت به ماهیت، تعالیم و تاریخ این آئین همراه است. از همان اوایل، پرده‌ای از سکوت این موضوع را احاطه کرد و سیاست‌های حاکم در هر دوره از آغاز ظهور آئین بهائی مسئول این پرده‌پوشی بوده‌است. جامعهٔ بهائی در هر دوره از استفاده از روش‌های معمول ارتباط آن دوره با عموم مردم منع شده بود و هست. به علاوه، حاکمیت در هر دوره، افکار عمومی را در معرض تبلیغات سوء روحانیت مسلمان شیعه قرار داده که در آن نقش جامعهٔ بهائی در ایران، اعتقادات و اهدافش به‌طور نادرست جلوه داده شده‌است.