دانشنامه اسلامی
اسدالله شوشتری از بزرگان علمای امامیه در ادوار اخیر بود که تحقیقاتش در میان علما مشهور و متداول است. پس از فوت شیخ جعفر کاشف الغطا مرجعیت به وی منتقل شد و بسیاری از مردم در امر تقلید به او روی آوردند. شیخ انصاری در پایان مبحث «اجماع» از کتاب فرائد (ص 97- 98)، پیش از نقل کلامش از کشف القناع، او را ستوده است.
وی را آراء و نظریاتی است که مورد قبول بسیاری از علمای معاصر و پس از وی قرار گرفته است؛ از آن جمله به «عدم حجیّت اجماع منقول به خبر واحد» می توان اشاره کرد که فقهای امامیه تا روزگار اسدالله آن را در حکم کلی خبر واحد قرار می دادند و او در کتاب کشف القناع، بر خطا بودن این نظر استدلال کرده است. در نتیجه کوشش های او بود که از آن پس فقیهان، اجماع منقول به خبر واحد را حجت نمی دانند.
او شاگردان متعددی تربیت کرده است که بسیاری از آنان به درجه ی اجتهاد رسیده اند و از آن جمله سیدعبدالله شُبَّر، موسی و علی فرزندان شیخ جعفر کاشف الغطا و اسماعیل فرزند خود وی شایسته ی ذکرند.
او را شش پسر بوده است و تبار او از خاندان های سرشناس کاظمین و نجف به شمار می روند.