دانشنامه آزاد فارسی
فیلم بردار ایرانی و مدیر امور فنی. از معدود فیلم برداران دهۀ ۱۳۳۰ش بود که به رابطۀ تصویر، میزانسن و حرکتِ دوربین با محتوا و موضوع فیلم نامه اهمیت می داد. از بسیاری کارگردان های زمانِ خود جلوتر بود، و آنان را با دیدگاه های خود همراه می کرد. شیرازی کارش را با عکاسی آغاز کرد و فیلم برداری را به صورت تجربی آموخت. مجید محسنی بیش از هر فیلم بردار دیگری به او اعتماد داشت. از کارهای اوست: بلبل مزرعه (۱۳۳۶ش)، لات جوانمرد (۱۳۳۷ش)، اول هیکل (۱۳۳۹ش)، گرگ های گرسنه (۱۳۴۱ش)، و جادۀ مرگ (۱۳۴۲ش).