الدین

دانشنامه عمومی

الدین ( به ایتالیایی: Aldein ) یک سکونتگاه مسکونی در ایتالیا است که در التو آدیجه واقع شده است.
الدین ۶۳٫۲ کیلومترمربع مساحت و ۱٬۶۶۴ نفر جمعیت دارد و ۱٬۲۲۵ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] معنی وَاصِبٌ: دائمی و شدید - واجب و لازم (کلمه وصب در اصل به معنای بیماری مزمن و غیر قابل علاج است وصب وصوبا یعنی دایم شد دایم شدنی ، و وصب الدین یعنی دین ، واجب و لازم شد ، و مفازة واصبة یعنی بیابانی دور ، به حدی که آخر ندارد )
ریشه کلمه:
دین (۱۰۱ بار)
«دِین» در لغت در اصل، به معنای جزا و پاداش است، و به معنای اطاعت و پیروی از فرمان نیز آمده است، و در اصطلاح مذهبی، عبارت از مجموعه قواعد و قوانین و آدابی است که انسان در سایه آنها می تواند به خدا نزدیک شود و به سعادت دو جهان برسد و از نظر اخلاقی و تربیتی در مسیر صحیح گام بردارد.(23)
به کسر اوّل جزا. طاعت. این دو معنی از جمله معنای دین است که در صحاح و قاموس و مجمع و مفردات نقل شده و در مجمع از امام باقر علیه السلام روایت کرده که دین به معنی حساب است «مالِکِ یَوْم الدّین» یعنی صاحب روز حساب و جزا دهمده گفته است راغب می‏گوید: شریعت را به اعتبار طاعت و فرمانبری دین گویند و آن مانند ملّت و طریقه است لیکن انقیاد و طاعت در آن ملحوظ می‏باشد طبرسی در ذیل آیه 19 آل عمران می‏گوید: طاعت و انقیاد را دین گفته‏اند زیرا که طاعت برای جز است (یعنی خداوند به طاعت پاداش خواهد داد) قول طبرسی در وجه تسمیه از قول راغب بهتر است. علی هذا شریعت را از آن جهت دین گفته‏اند که در آن طاعت و پاداش هست. ناگفته نماند این کلمه در قرآن مجید به معنی جزا و شریعت و طاعت آمده است و از آن ملّت نیز تعبیر شده است مثلاً در آیه به شریعت اسلام دین و ملّت هر دو گفته شده است. همچنین است آیه . جاهائی که «دین» به معنی جزا آمده مثل . . . . . در این گونه موارد می‏توان دین را به معنی حساب نیز دانست و آن با جزا متقارب است. و مواردی که دین به معنی قاندن و شریعت است مثل . . و جاهائی که به معنی طاعت و بندگی آمده مثل - عنکبوت:65 - لقمان:32 - دین در اینگونه موارد به معنی اطاعت و بندگی است و آیه اخیر در این معنی کاملاً روشن است و کلمه اعبد قرینه آن می‏باشد. * منظور از آیه چنان که گفته‏اند فقط دین اسلام نیست بلکه تمام ادیانی است که بوسیله پیامبران عرضه شده یعنی یعنی همه ادیان یکی است و یک سخن گفته‏اند و آن تسلیم شدن به حق و خداست و اختلاف مختصری که ادیان داشته‏اند در اثر اختلاف زمان و اختلاف رشد و استعداد بشر است و گرنه همه تسلیم به حق را گفته‏اند. فرق میان دین و شریعت در «شرع» دیده شود. * یعنی یوسف نمی‏توانست در قانون پادشاه مصر برادر خویش را بگیرد و پیش خود نگاه دارد.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم