عمده فروشی
فرهنگ فارسی
دانشنامه عمومی
عمده فروشان غالباً به مونتاژ، مرتب سازی، و درجه بندی فیزیکی کالاها در قالب بخش های بزرگ می پردازند. خرده فروشان پس از تقسیم فله های کالا، به بسته بندی و توزیع مجدد کالاها در قالب بخش های کوچکتر می پردازند؛ در حالی که عمده فروشان کالاها معمولاً از مکان های مستقلی کارشان را پی می گیرند، بازاریابی عمده فروشی برای مواد خوراکی می تواند در بازارهای مشخص عمده فروشی دنبال شود که همهٔ معامله کنندگان در آن جا جمع می شوند. به طور سنتی عمده فروشان به بازارهایی که در آن محصولات را عرضه می کنند نزدیک تر هستند تا به منبعی که از آن محصولات را دریافت می کنند.
توزیع کننده مترادف با عمده فروش نیست. همه عمده فروش ها توزیع کننده به شمار می آیند، اما همه توزیع کنندگان عمده فروش نیستند. به عبارت دیگر برخی از خرده فروشان و تولیدکنندگان خودشان عمل توزیع کنندگی عمده فروشی را انجام می دهند. تفاوت خرده فروشی با عمده فروشی در این است که خرده فروش عموماً کالا را به مصرف کننده نهایی می رساند و در مقایسه با عمده فروش اهداف و برنامه تجاری مفصلی ندارد و با مقادیر بزرگ معاملات نیز سروکار ندارد.
ویکی واژه
فروش کالا به صورت کلی. مق خرده فروشی.