[ویکی نور] رد یا قبول مسلک حق اطاعت مولى بر عبد تألیف آیت الله شیخ جعفر سبحانى، یکی از مجموعه مقالاتى است که با نام رسائل أصولیة و با هدف تحقیق پاره اى از مسائل اصولى که نقش مهمى در استنباط احکام دارند، تدوین شده است. این رساله، در نقد نظریه حق الطاعة، به نگارش درآمده است. این نظریه، از طرف شهید، آیت الله سید محمدباقرصدر ابراز شده و در نقطه مقابل نظریه مشهور اصولى قبح عقاب بلا بیان قرار دارد. بر اساس نظریه مشهور، عقاب از طرف مولى تا زمانى که بیان و تکلیفى از سوى وى قطعى نشده قبیح است. در مقابل، شهید صدر قرار دارد که دایره مولویت ذاتى خداوند متعال را گسترده دانسته و آن را شامل تکالیف ظنى و محتمل نیز مى داند. آیت الله سبحانى، در این رساله، با طرح دلایل ایشان به ارزیابى و نقد آن مى پردازد و از نظریه مشهور دفاع مى کند. نقش عقل در استنباط حکم شرعى نقش عرف و سیره عقلا در استنباط احکام جمع بین حکم واقعى و ظاهرى قطعى بودن یا ظنى بودن دلالت ظواهر بر معانى خود
جمله سازی با رد یا قبول مسلک حق اطاعت مولى بر عبد
یاقوت در بسیاری از موارد پس از نقل یک یا چند گزارش از مرجعهای مختلف، نظر خودش را نیز در تصحیح گزارشها، رد یا تأیید آنها یا انتخاب بهترین گزارش بیان میکند.
قرآن دربارهٔ ختنه اعم از زنان و مردان صحبتی نمیکند و در منابع روایی اسلامی، سخنان در رد یا کراهت این ختنه برای زنان، سخنانی به میان آمده است.
در نهایت میتوان گفت، بین فرهنگ جامعه و بازاریابی ارتباط مستقیم وجود دارد. به بیان دیگر، توفیق بازاریابی بینالمللی در این است که تصمیمات بازاریابی با معیارهای فرهنگی جوامع مطابقت داشته باشد و این معیارها ملاک رد یا قبول بازاریابی است.
منتقدین اذعان میدارند که مهمترین ایراد این نظریه غیرقابل بودن آزمایش آن است، اما لانزا معتقد است که آزمایشهای برهمنهش کوانتمی در رد یا ادعای آن تاییدی خواهد بود.
اما اگر نظریه حالت پایدار و تلاش برای رد یا اثبات آن نبود، احتمالاً چنین تلاش رصدی وسیعی نیز صورت نمیپذیرفت و اطلاعات کنونی ما دربارهٔ جهان واقعی بسیار کمتر میبود..
نامهای اماکنی که با سور جزء ترکیب دارند، میتوانند با دو وجه متفاوت تحلیل شوند و به سبب درستی هر دو صورت از تعبیرات دوگانه، رد یا قبول آنها آسان نخواهد بود.