سیدابراهیم قاضی زاده همدانی

سیدابراهیم قاضی‌ زاده همدانی، که به نام‌های ظهیرالدین یا رفیع‌الدین نیز شناخته می‌شود، یک شخصیت مهم در تاریخ علم و دین است. او فرزند قوام‌الدین حسین و نوه عطاءالله حسن حسینی همدانی است. قاضی‌ زاده از حکما و صوفیان مشرب، فقیهان، محدثان و متکلمان امامی به شمار می‌آید. او به عنوان یک حکیم، در تفکرات فلسفی و عرفانی نقش مهمی ایفا کرده است. او در علم فقه و حدیث نیز تخصص داشت و آثارش در این زمینه‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در منابع تاریخی و فقهی، به او به عنوان یک عالم معتبر اشاره شده و نام او در کتب مختلفی از جمله «ریاض العلماء» و «طبقات اعلام الشیعة» ذکر شده است. در متون قدیمی و منابع مربوط به زمان او، نام کامل او به وضوح ذکر نشده است. اما عالمان و نویسندگان مختلف در آثار خود به او اشاره کرده و از دانش و تأثیر او در علم و دین یاد کرده‌اند. به طور کلی، سیدابراهیم قاضی‌ زاده همدانی یکی از چهره‌های برجسته تاریخ علم و دین در جهان اسلام است که تأثیر زیادی بر حوزه‌های فقه، حدیث و حکمت داشته است.

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] ابراهیم همدانی مشهور به قاضی زاده، حکیم صوفی مشرب، فقیه، محدث و متکلم امامی است.
اِبْراهیم ِ هَمَدانی، ظهیرالدین یا رفیع الدین سید میرزا ابراهیم بن قوام الدین حسین بن عطاءالله حسن حسینی همدانی، مشهور به قاضی زاده، حکیم صوفی مشرب، فقیه، محدث و متکلم امامی. در منابع قدیمی و نزدیک به زمان وی، نام کامل او نیامده است.افندی، بی آنکه توجهی داشته باشد، در دوجا از او یاد کرده 
عبدالله افندی اصفهانی، ریاض العلماء، ج۱، ص۹، به کوشش احمد حسینی، قم، ۱۴۰۱ق.
(۱) آستان قدس، فهرست.(۲) آقابزرگ، الذریعة.(۳) آقابزرگ، طبقات اعلام الشیعةفی المائة الحادیة عشرة، به کوشش علی نقی منزوی، تهران.(۴) علی ابن معصوم، سلافة المعصر، تهران، المکتبة المرتضویة.(۵) محمد اردبیلی، جامع الرواة، بیروت، ۱۴۰۳ق / ۱۹۸۳م.(۶) منشی اسکندربیک تاریخ عالم آرای عباسی، تهران، ۱۳۵۰ش.(۷) عبدالله افندی اصفهانی، ریاض العلماء، به کوشش احمد حسینی، قم، ۱۴۰۱ق.(۸) محمد حسینی اوحدی، عرفات العاشقین، نسخة عکسی ملک، شم ۵۳۲۴ ش.(۹) میرمصطفی تفرشی، نقدالرجال، تهران، ۱۳۱۸ق.(۱۰) محمد حر عاملی، امل الا¸مل، بغداد، ۱۳۸۵ق /۱۹۶۵م.(۱۱) محمد علی حزین، تذکرة حزین، اصفهان، ۱۳۴۴ش.(۱۲) حسن حسینی استرآبادی، از شیخ صفی تا شاه صفی (تاریخ سلطانی )، به کوشش احسان اشراقی، تهران، ۱۳۶۴ش.(۱۳) حقوق، خطی.(۱۴) عبدالحسین خاتون آبادی، وقایع السنین و الاعوام، به کوشش محمد باقر بهبودی، تهران، ۱۳۵۲ش.(۱۵) محمدباقر خوانساری، روضات الجنات، تهران، ۱۳۹۰ق.(۱۶) دائرةالمعارف تشیع، زیر نظر احمد صدر حاج سید حوادی و دیگران، تهران، ۱۳۶۶، ج اول.(۱۷) سنا، خطی.(۱۸) شورا، خطی.(۱۹) صادقی کتابدار، تذکرة مجمع الخواص، ترجمة عبدالرسول خیامپور، تبریز، ۱۳۲۷ش.(۲۰) محمد صدیق صدیق حسنخان، شمع انجمن، به کوشش مولوی عبدالحمید، بهوپال، ۱۲۹۳ق /۱۸۷۶م.(۲۱) نصرالله فلسفی، زندگانی شاه عباس اول، تهران، ۱۳۴۵ش.(۲۲) احمد قاضی احمد قمی، خلاصةالتواریخ، به کوشش احسان اشراقی، تهران، ۱۳۶۳ش.(۲۳) محمدعلی کشمیری، نجوم السماءفی تراجم العلماء، لکهنو، ۱۳۰۳ق /۱۸۸۶م.(۲۴) حامدحسین کنتوری، کشف الحجب و الاستار، به کوشش م هدایت حسن، کلکته، ۱۹۳۵م.(۲۵) گلچین معانی، حاشیه بر تذکرة میخانة فخرالزمانی، تهران، ۱۳۶۲ش.(۲۶) محمدباقر مجلسی، بحارالانوار، بیروت، ۱۴۰۳ق /۱۹۸۳م.(۲۷) مرکزی، خطی.(۲۸) مکاتیب تاریخى، ارمغان، س ۷، شم ۱، تهران، ۱۳۰۵.(۲۹) ملاجلال الدین محمد منجم یزدی، تاریخ عباسی، به کوشش سیف الله وحیدنیا، تهران، ۱۳۶۶ش.(۳۰) منزوی، خطی.(۳۱) حسین نخجوانی، موادالتواریخ، تهران، ۱۳۴۳ش.(۳۲) محمدطاهر نصرآبادی، تذکره، به کوشش وحید دستگردی، تهران، ۱۳۶۱ش.(۳۳) عبدالباقی نهاوندی، مآثر رحیمی، به کوشش م هدیت حسین، کلکته، ۱۹۳۱م.

فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
جوز یعنی چه؟
جوز یعنی چه؟
کس کش یعنی چه؟
کس کش یعنی چه؟
فال امروز
فال امروز