میدان پیام گیر
جمله سازی با میدان پیام گیر
سامانه ۱۳۷ با هدف دریافت پیام شهروندان در خصوص مسائل شهری در سال ۱۳۷۹ به صورت یک صندوق صوتی پیام گیر ایجاد شد. در مهرماه سال ۸۱ مرکز ارتباطات مردمی که زیر نظر اداره کل روابط عمومی و بینالملل شهرداری تهران اداره میشد، جایگزین سیستم پیام گیر شهر گردید که این مرکز در سوم دی ماه سال ۸۴ باتوجه به گسترش درخواستهای مردمی، با بکارگیری بستر فناوری اطلاعات جایگزین روش قبلی شده و به تدریج از مرکز ارتباطات مردمی به مرکز هدایت و کنترل، ساماندهی و رسیدگی به معضلات شهری، شناخت مشکلات شهری و پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری تحت عنوان مرکز سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ ارتقا یافت.