دانش مدون

فرهنگستان زبان و ادب

{codified knowledge} [آینده پژوهی و آینده نگری، مدیریت فنّاوری] دانشی که در زبان رسمی و نظام مند دانشگاهی انتقال پذیر است، اما هنوز آن چنان که باید جنبۀ کاربردی پیدا نکرده است

ویکی واژه

دانشی که در زبان رسمی و نظام‌مند دانشگاهی انتقال‌پذیر است، اما هنوز آن‌چنان‌که باید جنبۀ کاربردی پیدا نکرده است.

جمله سازی با دانش مدون

فرایند تحلیل محتوای اطلاعاتی دانش مدون برحسب موضوع‌های مهم آنها و برگردان این موضوع‌ها به سرعنوان‌های موضوعی را نمایه‌سازی موضوعی می‌گویند؛ گاه به آن توصیف موضوعی یا تحلیل موضوعی نیز می‌گویند.
در نوآوری سبک STI، اهمیت زیادی به تولید دانش چرایی داده می‌شود. همانطور که گفته شد، مهم‌ترین منبع این نوع دانش، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، و آزمایشگاه‌های تحقیق و توسعه بنگاه‌های صنعتی بزرگ هستند. دانشمندان این موسسات برای برقراری ارتباط با سایر دانشمندان خارج از سازمان خود، ناچارند دانش کسب شده یا تولید شده را به صورتصریح و مستند ( پتنت، مقاله و... ) درآورند. در سبک STI، حتی اگر یادگیری ( ایده ) برای حل مشکلی محلی آغاز شده باشد، از « دانش جهانی » استفاده می‌شود و منجر به افزایش دانش بالقوه جهانی می‌شود. بدیهی است دانش چه ای پیش نیاز این سبک نوآوری است. بنابراین می‌توان گفت در سبک نوآوری STI ( مبتنی بر پژوهش ) از نتایج فعالیت‌های تحقیق و توسعه و دانش مدون استفاده می‌شود.