رف سیلندر (به انگلیسی: Piston Ring Ridge) به بخشی از سطح داخلی سیلندر موتور خودرو گفته میشود که در نزدیکی بالاترین قسمت سیلندر قرار دارد و تحت تاثیر سایش ناشی از حرکت رینگهای پیستون قرار نمیگیرد.
توضیح دقیقتر
در سیلندر موتور، پیستون با رینگهایی پوشیده شده است که هنگام حرکت بالا و پایین در سیلندر، سطح داخلی سیلندر را میسایند. این سایش باعث میشود که در طول زمان، اطراف ناحیه تماس رینگها کمی فرسوده شود و قطر سیلندر در این قسمت کاهش یابد.
رف سیلندر ناحیهای از دیواره سیلندر است که بالاتر از محل تماس رینگهای پیستون قرار دارد و به دلیل عدم تماس مستقیم با رینگها، قطر آن تغییر نمیکند و ثابت باقی میماند. این ناحیه ممکن است هنگام تعمیر موتور و بازدید سیلندر به عنوان مرجع برای تعیین میزان سایش سیلندر و وضعیت آن به کار رود.