رف سیلندر

رف سیلندر (به انگلیسی: Piston Ring Ridge) به بخشی از سطح داخلی سیلندر موتور خودرو گفته می‌شود که در نزدیکی بالاترین قسمت سیلندر قرار دارد و تحت تاثیر سایش ناشی از حرکت رینگ‌های پیستون قرار نمی‌گیرد.

توضیح دقیق‌تر

در سیلندر موتور، پیستون با رینگ‌هایی پوشیده شده است که هنگام حرکت بالا و پایین در سیلندر، سطح داخلی سیلندر را می‌سایند. این سایش باعث می‌شود که در طول زمان، اطراف ناحیه تماس رینگ‌ها کمی فرسوده شود و قطر سیلندر در این قسمت کاهش یابد.

رف سیلندر ناحیه‌ای از دیواره سیلندر است که بالاتر از محل تماس رینگ‌های پیستون قرار دارد و به دلیل عدم تماس مستقیم با رینگ‌ها، قطر آن تغییر نمی‌کند و ثابت باقی می‌ماند. این ناحیه ممکن است هنگام تعمیر موتور و بازدید سیلندر به عنوان مرجع برای تعیین میزان سایش سیلندر و وضعیت آن به کار رود.

فرهنگستان زبان و ادب

{piston ring ridge} [قطعات و مجموعه های خودرو] ناحیۀ بالایی سطح داخلی سیلندر که درمعرض سایش ناشی از حرکت رینگ های پیستون قرار ندارد و قطر آن ثابت باقی می ماند

ویکی واژه

ناحیۀ بالایی سطح داخلی سیلندر که درمعرض سایش ناشی از حرکت رینگ‌های پیستون قرار ندارد و قطر آن ثابت باقی می‌ماند.

جملاتی از کلمه رف سیلندر

در برنامه‌ریزی ورزشی برای این دستگاه، هر یک از تجهیزات به‌طور خاص برای یک تمرین خاص طراحی شده‌است. نحوه کار این دستگاه، به صورتی است که نیروی وارد شده از طرف کاربر به روش‌های مختلف، به یک اهرم وارد می‌شود و در طی یک سیلندر، روغن هیدرولیک، آن را به پیستون آن طرف سیلندر منتقل می‌کند. سیلندر از قبل با روغن هیدرولیک پر می‌شود تا با حرکت پیستون جابجا می‌شود. از طریق یک روزنه نیز می‌توان میزان مایع را تنظیم کرد.
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم
استخاره کن استخاره کن فال تک نیت فال تک نیت فال تک نیت فال تک نیت فال چای فال چای