برون سپاری
دانشنامه عمومی
امروزه رایج ترین نوع برون سپاری نیروهای کاری هستند که برای کارهای تولیدی به کشورهایی مانند هند و چین فرستاده می شوند. اما برون سپاری تنها به این نوع محدود نمی شود. این نوع از برون سپاری معمولا برون سپاری برون مرزی نامیده می شود. به عنوان مثال می توان خدمات مشتریان و مراکز پشتیبانی فنی تلفنی و نیز برنامه ریزی کامپیوتری را نام برد. خدمات سرایداری و خدمات امنیتی مثال هایی از کارهایی هستند که به طور کلی از این که به کشورهای دیگر واگذار شوند در امانند، چرا که برون سپاری بخشی از یک شرکت می تواند باعث رفع این نیازهای شغلی در آن شرکت و در نهایت حذف کلی آن ها بشود.
تعاریف بسیاری برای برون سپاری وجود دارد. اما یکی از اساسی ترین آنها، واگذاری خدمات به شخص ثالث است. با توجه به فناوری اطلاعات، برون سپاری می تواند شامل هر چیزی از برون سپاری فناوری اطلاعات، مدیریت فناوری اطلاعات آی بی ام ( IBM ) یا HP گرفته تا برون سپاری خدمات بسیار کوچک و ساده مانند بهبود مقابله با سوانح یا ذخیره سازی داده ها، و همه چیز در این میان را شامل شود.
یکی از بزرگترین تغییرات سال های اخیر رشد گروهی از مردم است که از فناوری های آنلاین برای استفاده از برون سپاری برای ارائه خدمات خود در سطح بین المللی استفاده می کنند.
دلایل بسیاری برای برون سپاری فرایندهای کسب و کار مطرح شده است که از آن جمله عبارتند از:
صرفه جویی در هزینه: رایج ترین دلیل برای تصمیم به برون سپاری صرفه جویی در هزینه ها است. دستیابی به هزینه پایین تر ناشی از صرفه جویی به مقیاس در کسب و کارهای دیگر است. به دلیل آنکه سازمان امکان ایجاد صرفه جویی به مقیاس در همه فرایندهای کسب و کار خود را ندارد اقدام به برون سپاری می کند تا از مزیت های موجود در کسب و کارهای دیگر استفاده کند. به عنوان مثال برون سپاری فعالیتهای مالی و حسابداری یک سازمان، میتواند 35 تا 50 درصد صرفه جویی در هزینه های مربوطه به همراه داشته باشد.