جرثقیل دروازه ای
دانشنامه عمومی
جرثقیل های دروازه ای کانتینری سازه های با شکوه و چند طبقه ای هستند که در بیشتر درگاه های کانتینری به کار می روند و برای بارگیری کانتینرهای بین وجهی در کشتی های کانتینری و خارج از آن استفاده می شوند. آنها در امتداد دو ریل ( کنار آب و کنار زمین ) که بر اساس اندازه جرثقیل مورد استفاده فاصله دارند، کار می کنند.
سیستم حرکت جانبی:
سیستم حرکت جانبی از دو مجموعه از ده چرخ ریل معمولی به وجود آمده است. حرکت جانبی توسط یک کابین در امتداد چرخ کنار زمین کنترل می شود. در طول هر حرکت جانبی، چراغ ها و آژیرها برای اطمینان از ایمنی خدمه در مجاورت جرثقیل کار می کنند. چرخ ها در پایین قاب سیستم مهاربندی عمودی نصب می شوند.
قاب و مهاربندهای عمودی:
یک سیستم ساختاری طراحی شده از تیرها که برای پشتیبانی از بوم، کابین، ماشین آلات عملیاتی و محموله در حال بلند شدن، مونتاژ شده است. آنها علائمی را نشان می دهند که محدودیت ها، الزامات و شناسه ها را توصیف می کنند.
بوم ( بازو ) :
ابعاد و اندازه بوم به حدی بزرگ است که از فاصله بسیار زیاد نیز به راحتی قابل تشخیص است. جرثقیل با استفاده بوم یا بازو کار جابجایی بار به صورت افقی و عمودی را انجام می دهد. هر چه بازوی جرثقیل بزرگ تر باشد، این امکان وجود دارد که بار به نقطه ای دورتر از پایه جرثقیل فرستاده شود.