نوواقع گرایی
دانشنامه عمومی
اگرچه نوواقع گرایی بازگشت به «واقعیت» را در مقابل شاعرانگی هنر انتزاعی ترویج می داد، اما آن ها همچنین می خواستند از، به گفته خودشان، تله های هنر فیگوراتیو نیز پرهیز کنند؛ هنری که یا به چشم خرده بورژوا نگریسته می شد یا واقع گرایی سوسیالیستی استالینیستی. از این رو نوواقع گرایان از اشیا بیرونی استفاده می کردند تا به واقعیت زمان خودشان اعتبار دهند. آن ها مبدع روش دِکلاژ ( برعکس کلاژ ) بودند، به خصوص از طریق پاره کردن پوسترها، روشی که فرانسوا دیفرن، ژاک ویلگلی، میمو روتلا و ریموند هینس در آن تبحر داشتند. گاهی این هنرمندان به طور جمعی کار می کردند و قصدشان ارائه آثارشان به صورت گمنام در پاریس بود.