پژو پارس، که به نام پژو پرشیا نیز شناخته میشود، خودرویی است که توسط ایران خودرو، یکی از خودروسازان ایرانی، تولید شده و بر پایه پژو ۴۰۵ طراحی گردیده است. این خودرو در واقع نسخه فیسلیفت شده پژو ۴۰۵ به شمار میآید. پس از یک دهه تولید پژو ۴۰۵ در ایران، ایران خودرو این خودرو را را به عنوان نسخهای بهروز شده از این مدل معرفی کرد که در طراحی آن، نشانههایی از پژو ۶۰۵ و پژو ۴۰۶ مشاهده میشود. به دلیل مشکلات مربوط به کپی رایت، نام این خودرو به پژو سفیر و در نهایت به پژو پارس تغییر یافت. در مدلهای مختلفی تولید شده است و مدلهای ئیالایکس و الایکس از موتورهای قویتر ۱۶ سوپاپ پیاسای و چندین بهبود دیگر بهرهمند هستند. با اینکه مقامات ایرانی اعلام کردهاند که پژو پارس دارای دو ستاره ایمنی است، اما به دلیل عدم آزمایش این خودرو در هیچیک از موسسات بینالمللی مرتبط با ایمنی خودرو، برآوردها نشان میدهد که این خودرو تنها یک ستاره از پنج ستاره را دریافت خواهد کرد. یکی از بزرگترین مشکلات آن که میتواند جان سرنشینان را به خطر بیندازد، ورود میل فرمان و پدالها به داخل کابین در زمان تصادف است. همچنین، بخشهای بالایی بدنه این خودرو از استحکام کافی برخوردار نیستند و در صورت واژگونی، ممکن است به سرنشینان آسیب جدی وارد شود. در دفترچه راهنمای این خودرو، اطلاعات غیرتخصصی مانند وجود کیسه هوا ذکر شده است و مشتریان نمیتوانند اطلاعات دقیقی درباره ایمنی واقعی خودرو به دست آورند. دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو و همچنین به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) مجهز است. با این حال، پژو پارس همچنان به عنوان یک خودروی ناایمن شناخته میشود.