سرخ غش خلبان
جمله سازی با سرخ غش خلبان
در آخرین بررسی کمیته تحقیق هوانوردی روسیه دلیل سقوط هواپیما یخزدگی حسگرهای سرعت بوده که باعث میشود خلبان نتواند سرعت هواپیما را تشخیص دهد.
بیشتر سربازان لهستانی و تعدادی غیرنظامی لهستانی که پس از پیروزی آلمان در سال ۱۹۴۰ در فرانسه مانده بودند و همچنین یک خلبان لهستانی سرنگون شده در فرانسه (بسیاری از خلبانان لهستانی برای نیروی هوایی پادشاهی بریتانیا پرواز میکردند) به مقاومت فرانسه پیوستند که از میان آنان تونی هالیک و الکساندر کاوالکوسکی سرشناس هستند.
خلبان با کنترل کردن زاویه حمله بوسیلهٔ اهرم کولکتیو و سکان (سایکلیک)، مساحت بخش گردانکننده را افزایش دهد و سرعت خودگردی پروانه را تا سرحد ممکن پایدار نگهدارد؛ برای مثال اگر اهرم کولکتیو بالا باشد، مسلماً زاویهٔ حمله در سرتاسر ملخ افزایش مییابد. این کار به موازنه کمک شایانی میکند و باعث میشود باد از سمت نوک ملخ به بخش درونی ملخ شارش کند که موجب افزایش درصد مساحت در بخش گردانکنندهٔ ملخ است.
براساس برخی گزارش تنها لحظاتی پیش از پرواز خلبان زاهاری احمدشاه یک تماس با تلفن همراه داشتهاست، موضوع این تماس و فرد پشت خط سوژهٔ برخی تحقیقات است.