بنت السماء
جمله سازی با بنت السماء
است و تسخير كشتى ها در دريا تاءييد مى كند كه مراد از زمين، خشكى، درمقابل دريا است و بنابراين كه جمله (و يمسك السماء...) پس از اين دو جمله واقع شده،مى رساند كه حاصل مقصود اين است كه خدا آنچه در آسمان و آنچه در زمين، و آنچه دردرياها است مسخر براى شما كرده.
سـپـس مـى افـزايـد: (و از آسـمـان آبـى نـازل مى كند كه زمين را بعد از مرگش حيات مىبخشد) (و ينزل من السماء ماءا فيحيى به الارض بعد موتها).
و التمسية فى اءولكل سورة آية منها و انما كان يعرف انقضاء السورة بنزولها ابتداء للاءخرى و مااءنزل الله كتابا من السماء الا و هى فاتحته (595)
1 علم خداوند نسبت به تمام هستى يكسان است. (يَعلم ما فى السماء والارض )
راسـتـى چـه بت خطرناكى است هواپرستى كه تمام درهاى رحمت و طرق نجات را به روىانـسـان مـى بـنـدد، و چـه گـويـا و پـر مـعـنـى اسـت حـديـثـى از پـيـغـمـبـر گـرامـى اسلامنـقـل شـده: مـا عـبـد تـحـت السماء اله ابغض الى الله من الهوى !: (هرگز در زير آسمانمعبودى مبغوضتر نزد خدا از هواى نفس پرستش نشده است )!.
مـن آيـاتـى از سوره و الذاريات را براى او خواندم، تا به آيه (و فى السماء رزقكم) رسـيـدم، گـفت كافى است، برخاست و شترى را كه با خود داشت نحر كرد، و گوشتآنـرا در مـيـان نـيـازمـنـدانـى كه مى آمدند و مى رفتند تقسيم نمود، شمشير و كمانش را نيزشكست و كنار انداخت و پشت كرد و رفت. اين داستان گذشت.