مواجهه با اهل باطل

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] مواجهه با اهل باطل (قرآن). در آیاتی از قرآن مجید راهکارهایی در مواجهه با اهل باطل آمده است.
رعایت ادب و حفظ منش بزرگوارانه، در مواجهه با اهل باطل، مورد ستایش خداوند است.«واذا سمعوا اللغو اعرضوا عنه وقالوا لنا اعمــلنا ولکم اعمــلکم سلـم علیکم لانبتغی الجـهلین»؛ و هرگاه سخن لغو و بیهوده بشنوند، از آن روی می گردانند و می گویند: «اعمال ما از آن ماست و اعمال شما از آن خودتان؛ سلام بر شما (سلام وداع)؛ ما خواهان جاهلان نیستیم!»
← مقصود از لغو
گذر از رفتار و گفتار اهل باطل با متانت و بزرگواری به هنگام مواجهه با آنان، نشانه بندگان خدا می باشد.«وعباد الرحمـن الذین... »؛ بندگان (خاص خداوند) رحمان، کسانی هستند که با آرامش و بی تکبّر بر زمین راه می روند؛ و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام می گویند (و با بی اعتنایی و بزرگواری می گذرند)
← صفات ویژه
۱. ↑ قصص/سوره۲۸، آیه۵۵.
...

جمله سازی با مواجهه با اهل باطل

اسدالله علم پیش‌بینی کرد که اینبار مسئله بغرنج خواهد بود بنابراین به تدارک گسترده برای مواجهه با آن دست زد و در گفتگویی با شاه در مورد تظاهرات آینده می‌گوید «... باید بزنیم» و در برابر پرسش شاه که چگونه باید زد پاسخ می‌دهد «... یعنی با گلوله بزنیم اگر موفق شدیم که چه بهتر، وگرنه مرا مسئول معرفی کنید»
برخلاف بیشتر نرم‌تنان دیگر، سرپایان مرحله لاروی متمایز ندارند. نوزادان آنها پارالاروا نامیده می‌شوند و به سرعت یاد می‌گیرند که چگونه شکار کنند و با اصلاح استراتژی‌های خود در مواجهه با طعمه، مهارت‌های شکار خود را بهبود می‌بخشند.
نوررنگی، شیدفام‌مندی یا فتوکرومیسم (به انگلیسی: Photochromism) ترادیسش واگشت‌پذیر یک گونه شیمیایی (فتوسویچ) است میان دو دیسه، توسط جذب تابش برقامغناطیسی (شیدهمپارش)، جایی که این دو دیسه دارای بیناب‌های جذب دیگرسان هستند. در زبان ساده، این می‌تواند به‌عنوان یک تغییر برگشت‌پذیر رنگ هنگام مواجهه با نور توصیف شود.