هات

هات به طور کلی به موضوعات مختلفی اشاره دارد که نیازمند تحلیل و بررسی دقیق‌تری هستند. این متن می‌تواند به عنوان یک نقطه شروع برای بحث‌های عمیق‌تر در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. در این راستا، بررسی محتوای مرتبط با هات می‌تواند به ما کمک کند تا نگاهی جامع به ابعاد مختلف آن داشته باشیم. برای نمونه، می‌توانیم به تأثیرات فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی این موضوع بپردازیم. همچنین، می‌توانیم به چالش‌ها و فرصت‌هایی که هات در زندگی روزمره ما ایجاد می‌کند، توجه کنیم. به این ترتیب، می‌توانیم با نگاهی دقیق‌تر، به بررسی جنبه‌های مختلف این موضوع بپردازیم و درک بهتری از آن به دست آوریم. در نهایت، هدف از این بررسی، ایجاد یک فهم عمیق‌تر و فراگیرتر از آن است که می‌تواند به ما در اتخاذ تصمیمات بهتر و آگاهانه‌تر کمک کند. با توجه به این نکات، لازم است که هر یک از ما به دقت به این موضوعات بپردازیم و از هر فرصتی برای گسترش دانش و آگاهی خود استفاده کنیم. در نتیجه، می‌توان گفت که هات نه تنها یک موضوع ساده و سطحی نیست، بلکه نیازمند توجه و دقت بیشتری است تا بتوانیم به درک بهتری از آن دست یابیم و در زندگی روزمره‌ خود از آن بهره‌مند شویم

لغت نامه دهخدا

هات. ( هندی، اِ ) نام هندی استخوان است. ( تحفه حکیم مؤمن ).
هات. [ ت ِ ]( ع اِ فعل ) به معنی به من بده: هات یا رجل؛ بده ای مرد. هاتی یا امراءة؛ بده ای زن. هاتیا یا رجلان و یا امرأتان و هاتوا یا رجال و هاتین یا نساء، مثل عاطین. و گویند: هاِت نه هاتیت و هات ان کانت بک مهاتاة و ما اهاتیک کما تقول ما اعاطیک و لاتقول منه هاتیت ولاینهی بها. اصل هات ِ «آت » امر از آتی بوده است بعد همزه به ها بدل شده است، مانند: هیا و هراق... ( از اقرب الموارد ). || ببخش. بده. ( ناظم الاطباء )( منتهی الارب ) ( غیاث اللغات ) ( آنندراج ):
در حلقه گل و مل خوش خواند دوش بلبل
هات الصبوح هبوا یا ایها السکارا. حافظ ( دیوان چ قزوینی ص 5 ). || بیار. ( منتهی الارب ) ( غیاث اللغات ) ( آنندراج ) ( ناظم الاطباء ):
گر بخواهی تابدانی گوش دار
ور بدانی گوش من زی توست هات.ناصرخسرو ( دیوان چ کتابخانه طهران ص 79 ).

فرهنگ فارسی

(اسم ) ۱- بده (ای مرد ) ۲.- بیار: ((گربخواهی تابدانی گوش دار ور بدانی گوش من زی تست هات. ) ) (ناصر خسرو )
نام هندی استخوان است.

دانشنامه اسلامی

[ویکی الکتاب] تکرار در قرآن: ۴(بار)

جملاتی از کلمه هات

بغیر از راه او کان راه حق است دگرها جمله مکر و هات و دق است
تا کی از ناموس هیهات ای پسر بامدادان جام می هات ای پسر
غم هجران جانان سوخت جانم اساقی هات راحا احی روحی
فال گیر
بیا فالت رو بگیرم!!! بزن بریم