طبیعت بی جان، که به انگلیسی Still Life نامیده میشود، چهارمین آلبوم گروه موسیقی اپث است که در سال 1999 منتشر شد. این اثر نخستین همکاری گروه با شرکت پیس ویل رکوردز پس از جدایی از کندل لایت رکوردز و سنچری بلک به شمار میرود. همچون بسیاری از آثار قبلی اپث، این آلبوم ترکیبی از پراگرسیو راک و دث متال را ارائه میدهد و مانند آلبوم پیشین خود، آغوش من، نعش کش تو، یک آلبوم مفهومی محسوب میشود. به گفته مایکل آکرفلد، خواننده و ترانهسرای گروه، هرچند تم شیطانی در این آلبوم وجود ندارد، اما نشانههایی از ضد مسیح در آن دیده میشود. همچنین، این آلبوم نخستین اثر مارتین مندز به عنوان بیسیست در گروه است و برای اولین بار لوگوی گروه بر روی جلد آلبوم قرار گرفته است. با توجه به این ویژگیها، آن نه تنها یک اثر موسیقایی، بلکه نشانهای از تغییرات و تحولات گروه اپث در دوران جدید خود نیز به شمار میآید.

طبیعت بیجان
فرهنگستان زبان و ادب
دانشنامه عمومی
طبیعت بی جان یا نقاشی اشیای بی جان به اثری هنری گفته می شود که معمولاً اجسام غیرمتحرک را تصویر می کند. این اجسام اغلب اشیاء معمولی هستند که می توانند طبیعی باشد مانند گل، میوه، غذا، سنگ و صدف، یا ساخته دست بشر باشند مانند کوزه، گلدان، لیوان، کتاب، جواهرات و زینت آلات، سکه و پیپ که در کنار هم برای به تصویر کشیدن مفهومی فرهنگی، مذهبی، تاریخی و غیره چیده شده اند.
• سبک های هنرهای تجسمی
• گونه های هنر
• نقاشان طبیعت بی جان
• نقاشی
• نقاشی های طبیعت بی جان
• هنر هلندی عصر طلایی
• هنر
• مقاله های ویکی پدیا همراه شناسه های BNE
دانشنامه آزاد فارسی
طبیعت بی جان (نقاشی). رجوع شود به:نقش اشیا
ویکی واژه
۱. مجموعهای از اشیای بیحرکت مانند ظرف و لباس و گل



جملاتی از کلمه طبیعت بیجان
الکساندر-ژاک شانترون (۲۸ ژانویه ۱۸۴۲– ۱۹۱۸) هنرمندی فرانسوی از شهر غربی نانت بود. کارهای اولیه او عمدتاً شامل پرتره و طبیعت بیجان بود و بعدتر او به هنر برهنه به روش بوگرو پرداخت.
آثار پن را میتوان به سه ردهٔ بزرگ عکسهای مد، تکچهره و طبیعت بیجان تقسیم کرد.