دانشنامه اسلامی
یکی از گونه های تقسیم بندی های تبلیغ، تقسیم به «تبلیغ خصوصی» و «تبلیغ گروهی» است.
← تبلیغ گروهی
از جالب ترین و کارآمدترین و بهترین شیوه های عملی در سیره تبلیغی پیامبر، توجه به تک تک افراد و گلچین کردن آن ها از میان جماعت بود؛ امری که امروزه در عصر ارتباطات و تبلیغات، از مهم ترین مسائل محسوب می شود. پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) در این شیوه همانند یک طبیب دوّار و دلسوز به دنبال بیماران بود تا آنان را از از طریق نور اسلام از امراض باطنی برهاند.
← ویژگی تبلیغ پیامبر از زبان امیرالمومنین
پیامبر در طول سه سال اول بعثت (دعوت مخفیانه) از میان جوانان عضوگیری کرد؛
ابن هشام، عبدالملک، السیرة النبویه، ترجمه سید هاشم رسولی، تهران، کتابچی، ۱۳۷۵ش، چاپ پنجم، ج۱، ص۱۵۸.
...