پویا یک نام ایرانی است که به زبان فارسی به معنای در حال حرکت یا جستجوگر میباشد. محتوای ایستا و پویا نقشهای کلیدی در عملکرد وبسایت و تجربه کاربری ایفا میکنند. بنابراین، پیدا کردن تعادل و رویکرد مناسب برای هر یک از آنها به منظور افزایش بازدید سایت شما از اهمیت بالایی برخوردار است. این مقاله به بررسی جامع محتوای ایستا و پویا، مزایای خاص هر کدام و جزئیات بهینهسازی آنها برای افزایش سرعت و شخصیسازی اطلاعات میپردازد. هنگام مشاهده یک صفحه وب، با انواع مختلفی از عناصر مانند متنها، تصاویر، فرمها و دکمههای تعاملی مواجه میشوید. این عناصر به همراه یکدیگر آنچه را که محتوا نامیده میشود، تشکیل میدهند و نوع آن بر تجربه کاربر و کارایی وبسایت تأثیرگذار است. تفاوتهای این دو نوع محتوا به شرح زیر است: محتوای ایستا: این نوع محتوا برای تمامی کاربران بدون توجه به رفتار یا رویدادهای جاری، ثابت و یکسان باقی میماند. محتوای پویا: محتوایی که بهطور آنی بر اساس رفتار کاربر، موقعیت جغرافیایی یا عوامل دیگر تولید یا تغییر میکند. آگاهی از تفاوتهای بین محتوای ایستا و این مفهوم و همچنین صفحات وب ایستا و آن اهمیت دارد. این اصطلاحات به دلیل شباهتهایشان ممکن است گیجکننده باشند. در بحث صفحات وب، تفاوتها به ساختار زیرین صفحه مربوط میشود و به عناصر محتوایی شخصی ارتباطی ندارد. صفحات وب استاتیک و این واژه میتوانند هر دو نوع محتوا را در خود داشته باشند.

پویا
لغت نامه دهخدا
طفل تا گیرا وتا پویا نبود
مرکبش جز شانه بابا نبود.مولوی.عشوه کرد اهل عشق را پویا
بلبل از عشق گل شده گویا.لطیفی.
فرهنگ فارسی
( صفت ) ۱- رونده. ۲- دونده.
فرهنگ اسم ها
معنی: پوینده، آن که در جهت پیشرفت حرکت می کند، جوینده، ویژگی آن که حرکت می کند و دارای استعداد یا توان دگرگونی در جهت برتری و پیشرفت است، ( در قدیم ) آن که برای به دست آوردن چیزی می کوشد، دونده پی چیزی وجوینده ی آن، ( اَعلام ) میرزا مهدی پویا معروف به «آقاپویا» عالم و مبلّغ شیعی در شبه قاره هند، آن که دارای حرکت و پیشروی است
جملاتی از کلمه پویا
تنش گشت لرزان و رخساره زرد همی رفت پویان و دل پر ز درد
برفتند پویان تخوار و فرود جوان را سر بخت بر گرد بود
برفتند پویان و بازآمدند بر شاه ایران فراز آمدند